ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΕ ΔΟΕ-ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΑΜΕΣΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΕ ΔΟΕ-ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΑΜΕΣΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η ΟΙΕΛΕ, με αφορμή την ανακοίνωση των προγραμματικών θέσεων του Προέδρου της ΝΔ στη ΔΕΘ, απέστειλε στις δύο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ κάλεσμα για την έναρξη ενός διαλόγου με επείγοντα χαρακτήρα, ώστε να διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο δράσης απέναντι στον κίνδυνο εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και της θεμελίωσης του σχολείου της αγοράς στην Ελλάδα.

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο αναπτύχθηκε από τον κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ ένα σχέδιο για την εκπαίδευση που αντιγράφει χρεοκοπημένες και πλήρως αποτυχημένες, ακραίες νεοφιλελεύθερες επιλογές για την εκπαίδευση. Πίσω από τις εύηχες προτάσεις για «αυτονομία» του σχολείου, για τα «πρότυπα» σχολείων για τους «καλύτερους» μαθητές και για την απόσυρση του «ασφυκτικού» ελέγχου της πολιτείας από το χώρο της εκπαίδευσης, κρύβονται τα εφιαλτικά σχέδια για το σύστημα των vouchers και της ελεύθερης γονεϊκής επιλογής, για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης μέσω ημι-δημόσιων σχολείων που θα διοικούνται από επιχειρήσεις και ΜΚΟ, για ιδιωτικά σχολεία εντελώς ανεξέλεγκτα που θα μοιράζουν παράνομους τίτλους σε όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν χωρίς καμιά πιστοποίηση νομιμότητας, ή ποιότητας. Οι προτάσεις αυτές δεν είναι καινούριες. Εφαρμόζονται από τη δεκαετία του ’80 κυρίως σε ΗΠΑ και Βρετανία και έχουν οδηγήσει τα δημόσια εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών στα όριά τους, ενώ (όπως προκύπτει από δεκάδες επιστημονικές έρευνες) έχουν οδηγήσει σε όξυνση των ανισοτήτων και σε σταδιακό εξοστρακισμό των παιδιών των μη προνομιούχων από την εκπαίδευση, με δραματικές συνέπειες για το εργασιακό τους μέλλον.

Γνωρίζουμε ότι οι θέσεις αυτές δεν αποτελούν όραμα αποκλειστικά του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αποτελούν πλατφόρμα που στηρίζεται εδώ και μια οχταετία από σημαντικό τμήμα του πολιτικού κόσμου της χώρας, από επιχειρηματικά συμφέροντα και από ΜΜΕ. Κυρίως, όμως, αποτελούν θέσεις των «θεσμών», ιδίως του ΔΝΤ, που έχουν τη δύναμη να τις επιβάλλουν σε οποιαδήποτε κυβέρνηση, αν δεν υπάρχει αντίδραση της κοινωνίας. Είναι παράδοξο ότι την ώρα που το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ καλούν τις χώρες-μέλη τους να λάβουν μέτρα για την ενίσχυση της εποπτείας του κράτους στο χώρο της εκπαίδευσης και για την ανάγκη περιορισμού της εμπορευματοποίησης της Παιδείας για να μην οξυνθούν περαιτέρω οι ανισότητες, στην Ελλάδα κάποιοι εμφανίζονται ως δήθεν εκσυγχρονιστές, όταν στην ουσία αυτό που προτείνουν είναι αποτυχημένο και καταστροφικό.

Η Ομοσπονδία μας έχει προειδοποιήσει από το 2014 τα συνδικάτα της εκπαίδευσης και την κοινωνία για τις δραματικές συνέπειες της εφαρμογής των νεοφιλελεύθερων πολιτικών στην Παιδεία. Τότε είχαμε τονίσει ότι η απόσυρση της εποπτείας της Πολιτείας από την ιδιωτική εκπαίδευση είναι ο προπομπός καταστροφικών αλλαγών για τη δημόσια. Δυστυχώς δικαιωθήκαμε. Η παράδοση μέρους της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στα νύχια της παρασιτικής επιχειρηματικότητας, οι συγχωνεύσεις σχολείων και η βίαιη αλλαγή των εργασιακών όρων των εκπαιδευτικών ήταν στοιχεία μιας πολιτικής που απέβλεπε στην ισοπέδωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και στην εισβολή επιχειρηματικών δυνάμεων στην Παιδεία στα πρότυπα του Δόγματος του Σοκ στη Νέα Ορλεάνη μετά τον τυφώνα Κατρίνα υπό το σχεδιασμό του πατέρα της νεοφιλελεύθερης αντίληψης για την εκπαίδευση Μίλτον Φρήντμαν. Σήμερα πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο ιστορικό μεταίχμιο με τον κίνδυνο να είναι αυτή τη φορά πολύ μεγαλύτερος.

Επομένως, αποτελεί χρέος όλων των δυνάμεων του χώρου της εκπαίδευσης να δώσουν την κορυφαία μάχη για να προστατευτεί το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης, για να μη διαλυθεί το δημόσιο σύστημα, για να μην καταστεί η ιδιωτική εκπαίδευση χώρος ανεξέλεγκτης επιχειρηματικής δραστηριότητας, για να μην αποκλειστούν τα παιδιά των φτωχών από την εκπαίδευση, για να μην μετατραπεί το σχολείο σε επιχείρηση και ο μαθητής σε πελάτη. Η ΟΙΕΛΕ παίρνει σήμερα την πρωτοβουλία και καλεί σε συστράτευση τις δύο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, ώστε το εφιαλτικό όραμα του Φρήντμαν να μην γίνει η πραγματικότητα στη χώρα μας.

Κατηγοριες: Ανακοινώσεις