ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ILO)-ΓΣΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΕΥΔΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ-ΑΝΟΙΞΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ILO)-ΓΣΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΕΥΔΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ-ΑΝΟΙΞΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Σήμερα πραγματοποιήθηκε κρίσιμη σύσκεψη που διοργάνωσε η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ILO) σε συνεργασία με τη ΓΣΕΕ για την ψευδή απασχόληση και την αδήλωτη εργασία. Στη συνάντηση αυτή έδωσαν το παρόν εκπρόσωποι εργασιακών χώρων με σοβαρότατο πρόβλημα παραβατικότητας (ιδιωτική υγεία, υπάλληλοι ιδιωτικού τομέα, τεχνικές και κατασκευαστικές εταιρίες, τουρισμός, τομέας ψυχαγωγίας κ.λπ.). Στη συνάντηση κλήθηκε να συμμετάσχει η ΟΙΕΛΕ που εκπροσωπήθηκε από το Γενικό Γραμματέα του ΔΣ Γιώργο Χριστόπουλο. Στην τοποθέτησή του ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας έθεσε υπόψη του ειδικού εμπειρογνώμονα της ILO και των παριστάμενων νομικών συμβούλων τα πολύ μεγάλα ζητήματα παραβατικότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση σε ότι αφορά την ψευδή απασχόληση και την αδήλωτη εργασία. Συνοπτικά ανέφερε τα εξής:

  • Ο αριθμός των δηλωθέντων εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Κέντρα Ξένων Γλωσσών είναι μικρότερος  κατά 50% περίπου από τον πραγματικό αριθμό των εργαζόμενων. Οι αδήλωτοι εργαζόμενοι είτε δεν αμείβονται καθόλου (όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των απογευματινών δράσεων των ιδιωτικών σχολείων, είτε αμείβονται “μαύρα”, με πολύ χαμηλότερες αμοιβές από αυτές που προβλέπει η νομοθεσία.
  • Σημαντική νησίδα ανομίας στην ιδιωτική εκπαίδευση αποτελεί το κομμάτι των απογευματινών δράσεων, όπου σύμφωνα με επίσημα πλέον στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας λιγότερο από 15% των σχολείων έχουν δηλώσει τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε αυτές.
  • Πέρα από την αδήλωτη εργασία σε όλο το φάσμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι ισχυρό και το φαινόμενο της ψευδούς απασχόλησης προκειμένου να μειωθεί το εργασιακό κόστος. Έτσι για παράδειγμα εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται ως υπάλληλοι γραφείου, ή νηπιαγωγοί προσλαμβάνονται ως βρεφονηπιοκόμοι, για να μην λάβουν νόμιμο διοριστήριο και να πληρώνονται με πολύ χαμηλότερες αποδοχές.
  • Υπάρχει διαφοροποίηση στην αποτελεσματικότητα των ελέγχων από τους δύο βασικούς πυλώνες εποπτείας της ιδιωτικής εκπαίδευσης (Υπουργείο Παιδείας-Υπουργείο Εργασίας). Ενώ το ΣΕΠΕ, ιδίως το τελευταίο διάστημα ασκεί εξαιρετικά τα εποπτικά του καθήκοντα, το Υπουργείο Παιδείας δείχνει μια ανεξήγητη αδράνεια, με αποτέλεσμα η ανομία στην ιδιωτική εκπαίδευση να βρίσκεται πλέον εκτός ελέγχου.
  • Προτάθηκε η συνεχής κατάρτιση των ασκούντων ελεγκτικές διαδικασίες, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, η  επίσπευση  λειτουργίας  της ηλεκτρονικής πλατφόρμας  διασταύρωσης στοιχείων κυρίως για το χώρο των Φροντιστηρίων και των ΚΞΓ και η ισχυροποίηση και πιστή εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου.

Το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν νέες συναντήσεις με τους φορείς και γύρω στον Οκτώβριο θα εκδοθεί το πόρισμα της ILO. Η ΟΙΕΛΕ θα ενημερώνει για κάθε εξέλιξη.