ΜΥΘΟΣ, Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ MYSCHOOLΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ…

ΜΥΘΟΣ, Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ MYSCHOOLΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ…

Μύθος, ή πραγματικότητα τα όσα ισχυρίζεται ο Πρόεδρος του Συνδέσμου ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων σε εκπαιδευτική ιστοσελίδα περί σημαντικής αύξησης εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια; Η απάντηση θα δοθεί εκεί που φοβούνται περισσότερο οι εκπρόσωποι των σχολαρχών. Στην καταχώριση των στοιχείων των ιδιωτικών σχολείων στο myschool το Σεπτέμβριο…

Αν ισχύουν, ωστόσο, τα όσα αναφέρει, αυτό αποτελεί την πιο ηχηρή κατάρριψη της ακραίας συντεχνιακής θέσης των σχολαρχών που εμμονικά διατυπώνεται από το 2016, όταν ψηφίστηκε το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Ότι, δηλαδή, η επαναφορά της εποπτείας των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα, θα διαλύσει την ιδιωτική εκπαίδευση.

ΤΕΛΙΚΑ, ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, Ή ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΠΑΡΤΙ ΜΕ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ;

 

Ομολογούν, επομένως, ξεκάθαρα οι εκπρόσωποι των σχολαρχών πως το νέο τοπίο στην ιδιωτική εκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με την άκρατη κινδυνολογία που ανέπτυσσαν με στόχο να μη χάσουν προνόμια τα οποία κέρδιζαν εις βάρος των γονέων, των εργαζόμενων και εν γένει της κοινωνίας. Οι συνθήκες εργασιακής ειρήνης και δικαιοσύνης που πλέον επιβάλλονται, παρά την καθημερινή απείθεια πολλών σχολαρχών, έχουν δημιουργήσει στους συναδέλφους αίσθημα ασφάλειας ότι δεν θα χάσουν τη δουλειά τους άδικα, επειδή αρνήθηκαν να παραποιήσουν βαθμολογίες, επειδή τηρούν το νόμιμο ωρολόγιο πρόγραμμα, επειδή διεκδίκησαν τα δεδουλευμένα τους, επειδή έχουν κοινωνική δράση. Τούτο έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην τάξη και στο γενικό κλίμα του σχολείου. Άλλωστε, όλες οι παιδαγωγικές έρευνες, με αποκορύφωμα την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ (2018), αποδέχονται πως το κλειδί για την επιτυχία ενός σχολείου είναι το σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό που ωριμάζει μαζί με το σχολείο.

 

Καταλαβαίνουμε, όμως, τη σύγχυσή τους. Με το τερατούργημα Αρβανιτόπουλου είχαν τη δυνατότητα να διατηρούν παράνομο προσωπικό, να κρύβουν απογευματινές δραστηριότητες, να απειλούν εκπαιδευτικούς για να παραβιάζεται η νομοθεσία, να πρωταγωνιστούν στη μαύρη εργασία, στη φοροδιαφυγή και στη φοροαποφυγή. Το νέο νομοθετικό πλαίσιο συρρικνώνει δραματικά την ανομία βάζοντας φρένο στο χείμαρρο του μαύρου χρήματος που έρρεε στα σχολεία, ωστόσο φαίνεται ότι, αν ισχύει η αύξηση των εγγραφών, θα υπάρξουν σημαντικά έσοδα. Το ερώτημα, επομένως, πλανάται. Προτιμούν το νόμιμο χρήμα που προκύπτει από την καλή λειτουργία ιδιωτικών σχολείων σε συνθήκες νομιμότητας, ή το μαύρο χρήμα από το οποίο κερδίζουν μόνο οι ίδιοι αλλά πλήττονται τα δημόσια ταμεία, οι γονείς και οι εργαζόμενοι; Ελπίζουμε να απαντήσουν δημόσια.

 

 

Κατηγοριες: Ανακοινώσεις