5 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑΚΤΕ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

5 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑΚΤΕ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

“Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ διάβασε στον τύπο την απάντηση της εισηγήτριας ΚΤΕ του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Χριστοφιλοπούλου σε δηλώσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Φίλη, σύμφωνα με τις οποίες θα προχωρήσει άμεσα η ψήφιση του νομοσχεδίου για την Παιδεία. Με αφορμή συγκεκριμένα σχόλια της κ. Χριστοφιλοπούλου για το πολυνομοσχέδιο (ότι διχάζει, διέπεται από ιδεοληψίες και εξυπηρετεί πελατειακά συμφέροντα) ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας απευθύνει στην πρώην Υφυπουργό Παιδείας 5 συγκεκριμένα ερωτήματα και αναμένει απαντήσεις.

Αθήνα, 17/7/2015

ΠΡΟΣ
Την Βουλευτή της Περιφέρειας Αττικής του ΠΑΣΟΚ κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Φ. Γεννηματά

Aγαπητή κυρία Χριστοφιλοπούλου,

Διάβασα σήμερα στην εκπαιδευτική ιστοσελίδα esos.gr την απάντηση σας σε σημερινές δηλώσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Φίλη σε τηλεοπτικό σταθμό, σύμφωνα με τις οποίες η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία θα προχωρήσει κανονικά.

Στην απάντησή σας χαρακτηρίζετε το πολυνομοσχέδιο ως «αντιμεταρρύθμιση» που εισάγει διχαστικές λογικές, διέπεται από οπισθοδρομικές ιδεοληψίες και εξυπηρετεί πελατειακά συμφέροντα στην εκπαίδευση.

Θέλω να σας απευθύνω ορισμένες ερωτήσεις και θα εκτιμούσα ιδιαίτερα, εάν λάμβανα συγκεκριμένες απαντήσεις.

– Οι χαρακτηρισμοί αυτοί αφορούν και το άρθρο σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση; Αν ναι, σε ποιές διατάξεις του άρθρου αναφέρεστε;

– Είναι διχαστική ή ιδεοληπτική η πρόθεση του νομοθέτη να μπει, επιτέλους, μια τάξη στο χάος και να θεσμοθετηθεί εποπτικός έλεγχος του Υπουργείου Παιδείας σε φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κέντρα ξένων γλωσσών, όπου σήμερα ανθεί η μαύρη εργασία και οι εκπαιδευτικοί απασχολούνται υπό άθλιους όρους εργασίας και αμοιβής;
– Είναι διχαστική, ή ιδεοληπτική η πρόθεση του νομοθέτη να τερματιστεί το όνειδος – πρωτοφανές για χώρα της Ε.Ε. – των αναιτιολόγητων απολύσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου για τη δραματική αύξηση της ανομίας στα ιδιωτικά σχολεία την τελευταία πενταετία (πλαστοί και παράνομοι τίτλοι σπουδών, παραχάραξη ενδοσχολικών  διαδικασιών και βαθμολογιών), μιας ανομίας που αλλοιώνει την ισονομία ανάμεσα στους μαθητές όλων των σχολείων και οξύνει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες;

– Τι πράξατε η ίδια ως Υφυπουργός Παιδείας για να καταπολεμηθούν οι καταγεγραμμένες παρανομίες στον ευρύτερο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ιδιαίτερα για να μπει φραγμός στις πελατειακές σχέσεις ανάμεσα στην πολιτική εξουσία και τους επιχειρηματίες που δρουν στην εκπαίδευση;
– Προ δύο εβδομάδων το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία τα κράτη-μέλη του Οργανισμού οφείλουν να λάβουν επείγοντα μέτρα για την ρύθμιση και εποπτεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης, λόγω του κινδύνου εμπορευματοποίησης του δημόσιου εκπαιδευτικού αγαθού και της οξυμένης ανομίας που προκαλεί η χωρίς όρια ιδιωτικοποίηση, με αποτέλεσμα οι κοινωνίες να κινδυνεύουν να στερηθούν το αγαθό αυτό. Συμφωνείτε, κ. Χριστοφιλοπούλου, με το πνεύμα της ιστορικής απόφασης του ΟΗΕ, ή μήπως την κρίνετε και αυτή ως «διχαστική και ιδεοληπτική»;

Είμαι στη διάθεσή σας για καλόπιστο και ανοιχτό διάλογο για τα φλέγοντα ζητήματα που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση.

Μιχάλης Κουρουτός
Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ