Ακραία επίθεση του Γενικού Διευθυντή του ΣΕΒ κατά των δημόσιων και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Συμφωνεί, άραγε, ο φορέας του;

Ακραία επίθεση του Γενικού Διευθυντή του ΣΕΒ κατά των δημόσιων και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Συμφωνεί, άραγε, ο φορέας του;

Με κατάπληξη εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, δημόσιοι και ιδιωτικοί, διάβασαν χθες την ακραία, κοινωνικά διχαστική και ρατσιστική, ανάρτηση στα social media του Γενικού Διευθυντή του ΣΕΒ Αλ. Χατζόπουλου κατά του συνόλου των εκπαιδευτικών της χώρας, αλλά και κατά της Ομοσπονδίας! Χωρίς γνώση του ζητήματος και ερμηνεύοντας μονομερώς την ανακοίνωσή μας, ο εν λόγω συκοφαντεί την ΟΙΕΛΕ ότι δήθεν ζητά …λιγότερες ώρες μάθημα για τους μαθητές, όταν ο συνδυασμός σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (blended elearning) που προτείνουμε είναι ο πλέον αποδοτικός και ποιοτικός τρόπος τηλεκπαίδευσης και συνεπάγεται, ως γνωστόν, περισσότερες ώρες προετοιμασίας για τους εκπαιδευτικούς. Χαρακτηρίζει, δε, με αφορμή την δήθεν απαίτησή μας αυτή, συλλήβδην δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ως περίπου αργόσχολους – χαρακτηριστικά γράφει ότι είμαστε όλοι φτιαγμένοι από «την ίδια πρώτη ύλη»… – κι ότι στόχος μας είναι να σπρώξουμε τα παιδιά στο …playstation!

 

Βεβαίως, το ότι η ανάρτηση αυτή γίνεται από κορυφαίο θεσμικό παράγοντα ενός εκ των κοινωνικών εταίρων κι όχι από τον οποιοδήποτε ανώνυμο πολίτη, θέτει εύλογα το ερώτημα αν ο φορέας του (ο ΣΕΒ) υιοθετεί το ύφος και το περιεχόμενο της ανάρτησης και αν τέτοιου τύπου δημόσιες αναρτήσεις βοηθούν στον κοινωνικό διάλογο που θα πρέπει να διεξάγεται με επιστημονικά επιχειρήματα κι όχι με «εύκολες», λαϊκιστικές αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα.

 

Επί τη ευκαιρία, να γίνουν σαφή τα ακόλουθα. Η ΟΙΕΛΕ θεωρεί ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει τεράστια ευθύνη για όσα λαμβάνουν χώρα στο χώρο της εκπαίδευσης, καθώς είχε 8 ολόκληρους μήνες να προετοιμαστεί για την τεχνική επάρκεια του συστήματος και για την έκδοση παιδαγωγικού υλικού ασύγχρονης εκπαίδευσης σε περίπτωση νέου lockdown.

 

Επίσης, η ΟΙΕΛΕ έχει ξεκαθαρίσει μέσω των ανακοινώσεών της ότι:

Διαφωνεί κάθετα με το απογευματινό πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης σε μικρά παιδιά, καθώς οι ώρες αυτές είναι παιδαγωγικά ακατάλληλες και δημιουργούν πρόβλημα στις οικογένειες

– Θεωρεί βλαπτική παιδαγωγικά/ψυχοσυναισθηματικά την υπέρμετρη (σχεδόν επί 6 ώρες ημερησίως) έκθεση μικρών παιδιών σε μια οθόνη, προτείνοντας ως πιο πρακτικό και προσφορότερο τον συνδυασμό σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας ο οποίος εφαρμόζεται σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες.

– Θεωρεί ότι με τη διαφορετική αντιμετώπιση στο κρίσιμο ζήτημα της τηλεκπαίδευσης, δημιουργείται θέμα συνταγματικής ισονομίας ανάμεσα σε μαθητές που (υποτίθεται ότι) λαμβάνουν ισότιμους τίτλους σπουδών και που θα έπρεπε στοιχειωδώς να φοιτούν υπό ίδιους όρους και προϋποθέσεις. (Εξ ου και η πρότασή μας για πρωινό πρόγραμμα για όλους με έναν συνδυασμό σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας)

– Διαφωνεί με την «ανταρσία» των ιδιωτικών σχολείων που χωρίς να ενημερώσουν καμιά θεσμική αρχή και να πραγματοποιήσουν συλλόγους διδασκόντων άλλαξαν τα προγράμματά τους κατά το δοκούν.