ΑΥΡΙΟ Η ΟΙΕΛΕ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΤΟ Δ.Σ. ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΑΜΕΣΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ θα πραγματοποιήσει αύριο επίσκεψη στο γραφείο του Υπουργού Παιδείας μετά από σειρά σημαντικών εξελίξεων σε παγκόσμιο επίπεδο που αφορούν την εποπτεία και τη ρύθμιση των φορέων ιδιωτικής εκπαίδευσης. Η Ομοσπονδία μας θα καταθέσει σειρά εγγράφων που αφορούν την πρόσφατη παρέμβαση Διεθνών Οργανισμών και Φορέων, σύμφωνα με την οποία η ανεξέλεγκτη εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης απειλεί θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα με αποτέλεσμα να καλείται η κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα.

Στην Ελλάδα της κρίσης ο χώρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης έχει καταστεί ανεξέλεγκτος. Ιδιωτικοί φορείς πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων πωλούν πτυχία με αδιαφανείς διαδικασίες, ενώ στα ιδιωτικά σχολεία ελέω της απόσυρσης της κρατικής εποπτείας υπάρχουν σοβαρά περιστατικά που θέτουν ερωτηματικά για τη νομιμότητα της έκδοσης των τίτλων σπουδών. Τα περιστατικά ανομίας διογκώνονται με αποτέλεσμα να τίθεται άμεσος κίνδυνος για την αλλοίωση του εκπαιδευτικού αγαθού και για τη μετατροπή του σε εμπορεύσιμο είδος για λίγους. Ανάλογα περιστατικά καταγράφονται σε δεκάδες χώρες, ιδιαίτερα σε αυτές που αντιμετωπίζουν έντονα οικονομικά προβλήματα. Το νόημα της παρέμβασης διεθνών φορέων είναι ακριβώς αυτό: να προστατευθεί το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και να αποφευχθεί ο κοινωνικός διαχωρισμός και η περιθωριοποίηση των αδύναμων.

Οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών εκπαιδευτικών θα ζητήσουν από τον Υπουργό Παιδείας να δράσει άμεσα, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις σημαντικές διεθνείς παρεμβάσεις για τους παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά και την ανεξέλεγκτη κατάσταση στην εγχώρια ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι πλέον αναγκαίο να υπάρξει σοβαρή νομοθετική πρωτοβουλία που να βάζει τάξη στον πολύπαθο αυτό χώρο και να προστατεύει αποτελεσματικά το δημόσιο αγαθό της Παιδείας καθώς και το δικαίωμα όλων των πολιτών για ίσες ευκαιρίες και ποιοτική εκπαίδευση.