ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΣΕΙΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ 70.000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΣΕΙΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ 70.000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Πραγματοποιήθηκε χθες η συνάντηση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με την Υπουργό Παιδείας μετά από πρόσκληση της τελευταίας. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη, η Γεν. Γραμματέας κ. Γκίκα, το νομικό επιτελείο της Υπουργού και το σύνολο σχεδόν των μελών του ΔΣ. Ξεκίνησε ένας αναλυτικός και ενδιαφέρων διάλογος για τα ζητήματα εκπαίδευσης, ωστόσο έντονη ανησυχία προκάλεσαν στα μέλη του ΔΣ τόσο η αποφυγή δέσμευσης για τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όσο και η παραδοχή για σκέψεις απόσυρσης της κρατικής εποπτείας από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Οι πρώτες αυτές απόψεις για τα της ιδιωτικής εκπαίδευσης από την πολιτική ηγεσία γεννούν προβληματισμό για το μέλλον της εκπαίδευσης γενικότερα και για τον κίνδυνο όξυνσης των ανισοτήτων λόγω της απορρύθμισης στο χώρο μας.

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας από όλες τις παρατάξεις του ΔΣ αναφέρθηκαν σε μια σειρά προβλημάτων που ταλανίζουν την τελευταία διετία το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπως η μαύρη εργασία, οι αδήλωτες δράσεις, τα ζητήματα εργασιακής εκμετάλλευσης (απλήρωτες υπερωρίες, εργασία χωρίς αμοιβή σε αργίες, διακοπές κ.λπ.), το χάος ανομίας στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα παράνομα Κέντρα Μελέτης-Φροντιστήρια Δημοτικού και για ιδιωτικά σχολεία-φαντάσματα/φροντιστήρια που εκδίδουν τίτλους σπουδών με αμφίβολης νομιμότητας διαδικασίες. Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κατέθεσε αναλυτικό υπόμνημα για τα ζητήματα αυτά. Η Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι οι πόρτες του Υπουργείου θα είναι ανοιχτές για κάθε καταγγελία και ότι αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης η καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας. Ωστόσο, όταν τέθηκε το ζήτημα της διασφάλισης των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν υπήρξε καμιά απάντηση. Επίσης, έγινε μια πρώτη συζήτηση για εκπαιδευτικά ζητήματα, όπως η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και το εξεταστικό. Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι θα περιμένει τις αναλυτικές απόψεις της ΟΙΕΛΕ στο διάλογο που θα ακολουθήσει το επόμενο διάστημα.

 Όπως προαναφέρθηκε, ιδιαίτερη ανησυχία δημιούργησε η καταληκτική παρατήρηση της Υπουργού, σύμφωνα με την οποία υπάρχει διαφοροποίηση του ιδιωτικού από το δημόσιο σχολείο. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι οι απαιτούμενοι βαθμοί ελευθερίας για τα ιδιωτικά σχολεία προϋποθέτουν και μια ευελιξία στην εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου. Επειδή τούτο μπορεί να μεταφραστεί με πολλούς τρόπους, η Ομοσπονδία εκφράζει τις έντονες επιφυλάξεις της, υπενθυμίζοντας ότι ενδεχόμενη απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας από τα ιδιωτικά σχολεία, ιδίως δε από κρίσιμες διαδικασίες που σχετίζονται με την έκδοση τίτλων σπουδών, εγείρει ζήτημα εφαρμογής του Συντάγματος, αλλά και κοινοτικών οδηγιών. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το αντικείμενο του δημόσιου διαλόγου για της εκπαίδευσης δεν μπορεί να είναι απλώς τεχνικά θέματα, όπως το πρόγραμμα σπουδών ή το σύστημα πρόσβασης, αλλά η θεμελιώδης κατεύθυνση για το χώρο της Παιδείας και το αν η ιδιωτική εκπαίδευση θα εξακολουθήσει, προς όφελος της κοινωνίας, να ανήκει στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας.

Τέλος, η ΟΙΕΛΕ ενημερώνει ότι για τα θέματα ανομίας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και για πιθανή αναθεώρηση του πλαισίου που τη διέπει στην κατεύθυνση της πλήρους εμπορευματοποίησης του εκπαιδευτικού αγαθού, θα ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς και προτίθεται, με την έναρξη του νέου έτους, να συναντηθεί με εκπροσώπους της Education International και των ευρωπαϊκών συνδικάτων, όπως άλλωστε είχε πράξει και το 2014, μετά από την ψήφιση του νομοθετικού εκτρώματος Αρβανιτόπουλου.