Δημοσιογραφία, ή διατεταγμένη υπηρεσία; Χυδαίο, συκοφαντικό άρθρο της Καθημερινής με πρόσχημα τα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη, αλλά με πολιτικό στόχο να ανοίξει ο δρόμος για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης

Δημοσιογραφία, ή διατεταγμένη υπηρεσία; Χυδαίο, συκοφαντικό άρθρο της Καθημερινής με πρόσχημα τα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη, αλλά με πολιτικό στόχο να ανοίξει ο δρόμος για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης

Μπορεί μια 48ωρη απεργία να κλείσει ένα σχολείο με 9 δεκαετίες ιστορίας; Μπορεί, μας λέει η Καθημερινή σε χυδαίο και συκοφαντικό άρθρο όπου φωτογραφίζει ως μόνους υπεύθυνους για το πιθανό κλείσιμο των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη τους εκπαιδευτικούς, ενώ βγάζει τελείως από το κάδρο την ιδιοκτησία και τους ανθρώπους της, μεταξύ των οποίων και τον νυν Πρόεδρο του ΙΕΠ κ. Αντωνίου που «προσλήφθηκε» το 2015 εκεί τάχα για να καταρτίσει προγράμματα σπουδών και να αξιολογήσει εκπαιδευτικούς (ενώ ο πραγματικός σκοπός ήταν άλλος…)

Δεν είναι, βέβαια, η πρώτη φορά που η Καθημερινή επιτίθεται σε δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, όμως τώρα ξεπεράστηκε κάθε όριο. Με το ανυπόγραφο αυτό (τουλάχιστον στην ηλεκτρονική έκδοση) άρθρο, επιχειρεί να μεταθέσει τις διαχρονικές ευθύνες για το ναυάγιο των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη στους εκπαιδευτικούς με αδιανόητα ψεύδη. Ενώ οι συνάδελφοι πραγματοποίησαν κανονικά και για όλο το διάστημα του lockdown εξ αποστάσεως εκπαίδευση (με εξαίρεση την 48ωρη απεργία, λόγω της δίμηνης καθυστέρησης των αποδοχών τους), ο/η αρθρογράφος αναφέρει πως δεν οργανώθηκε ποτέ (!) τηλεδιδασκαλία και αυτός ήταν τάχα ο λόγος που πολλοί γονείς προβληματίστηκαν να επανεγγράψουν τα παιδιά τους με αποτέλεσμα να οδηγηθεί το σχολείο σε λουκέτο. Υπονοεί, μάλιστα, ότι οι πολύπαθοι εκπαιδευτικοί είχαν άλλα κίνητρα πίσω από την μη πραγματοποίηση (δήθεν) της τηλεκπαίδευσης.

Είναι φανερό ότι το κείμενο έχει συγκεκριμένη στόχευση. Ενώ δεκάδες άρθρα στα ΜΜΕ αναφέρονται στα διαχρονικά προβλήματα του σχολείου και στην κακοδιοίκηση της ιδιοκτησίας του, ο/η συντάκτης του κειμένου στοχοποιεί αποκλειστικά τους εκπαιδευτικούς. Ξεχνά σκόπιμα ο συντάκτης, μεταξύ άλλων, ότι:

  • Τα οικονομικά προβλήματα των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη έχουν υπερδεκαετή αφετηρία και σχετίζονται με την κάκιστη πολιτική της ιδιοκτησίας και όχι με τους εκπαιδευτικούς
  • Το σκάνδαλο με τη διαρροή θεμάτων του ΙΒ το 2009 έπληξε καίρια το προφίλ του σχολείου, καθώς ο ΙΒΟ (ο διεθνής οργανισμός που «τρέχει» το πρόγραμμα) δεν επέτρεψε πλέον στο εκπαιδευτήριο να το εφαρμόζει
  • Την άκρως προκλητική ενέργεια της ιδιοκτησίας να «προσληφθεί» το 2015, όπως προαναφέρθηκε ήδη, ο σημερινός Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γ. Αντωνίου, ώστε να καταρτίσει προγράμματα σπουδών κι ένα πλάνο «αξιολόγησης» (βλέπε απόπειρας απαλλαγής του σχολείου από τους παλιότερους εκπαιδευτικούς για μείωση του εργασιακού κόστους)
  • Το ότι για τα υπέρογκα χρέη σε ΙΚΑ και τράπεζες που οδήγησαν το σχολείο σε οικονομική εποπτεία, άλλοι έχουν την ευθύνη και όχι οι εκπαιδευτικοί

Τίποτα από αυτά όμως δεν έπαιξε ρόλο, κατά την Καθημερινή, στο ενδεχόμενο κλείσιμο του σχολείου. Μόνον η 48ωρη απεργία των εκπαιδευτικών (που, μάλιστα, επί έτη ανέχονταν συνεχείς καθυστερήσεις των αποδοχών τους) ευθύνεται!!  Για κάθε καλόπιστο αναγνώστη το φάουλ είναι εξόφθαλμο και τερατώδες.

Είναι όμως ένα απλό δημοσιογραφικό φάουλ; Θέλει ο αρθρογράφος απλώς να στηλιτεύσει (σε ευθυγράμμιση με το νεοφιλελεύθερο trend των ημερών) τις κινητοποιήσεις κάθε εργαζόμενου που διεκδικεί το αυτονόητο, την καταβολή των δεδουλευμένων του;

Ή μήπως πίσω από την χονδροειδή αυτή συκοφαντία κρύβονται άλλες στοχεύσεις και μεθοδεύσεις για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης συνολικά;

Θα μάθουμε τις επόμενες ημέρες, αν όχι ώρες…