Δολοφονείται ένας εκπαιδευτικός, δολοφονείται η ελευθερία της έκφρασης…

Δολοφονείται ένας εκπαιδευτικός, δολοφονείται η ελευθερία της έκφρασης…

Είμαστε βαθύτατα συγκλονισμένοι από  το αποτρόπαιο γεγονός της δολοφονίας του Γάλλου εκπαιδευτικού Σαμουέλ Πατί, κυρίως ως άνθρωποι, αλλά και  ως εκπαιδευτικοί. Γιατί η πράξη αυτή που είχε ως συνέπεια μία φριχτή δολοφονία, δεν ήταν απλά μια πράξη βίας απέναντι σε έναν άνθρωπο, ήταν μια πράξη βίας απέναντι σε έναν συνάδελφο που, όπως και εμείς, προσπαθούσε να ασκήσει το λειτούργημά του. Η αιτία της δολοφονίας; Η διδασκαλία της ελευθερίας της έκφρασης. Ο Σαμουέλ μάθαινε τους μαθητές του να στέκονται κριτικά απέναντι στη μισαλλοδοξία, στην αυθεντία και στο δογματισμό. Αυτά είναι τα πιο πολύτιμα μαθήματα, τα μαθήματα ζωής για τους αυριανούς δημοκρατικούς και φιλελεύθερους πολίτες.

Μια δολοφονία απέναντι σε αυτό τον τίμιο και αξιόλογο αγώνα ενός εκπαιδευτικού και του έργου του και απέναντι στην ελευθερία της έκφρασης είναι σε κάθε περίπτωση μια πράξη κατακριτέα, απάνθρωπη και βάρβαρη που έχει στόχο να υπονομεύσει την έννοια της ελευθερίας και της δημοκρατίας.

Ως εκπαιδευτικοί λοιπόν και ως άνθρωποι που πιστεύουμε στις αξίες, της ζωής, της ελευθερίας και της δημοκρατίας καταδικάζουμε απερίφραστα τη δολοφονία του Σαμουέλ Πατί.

Όλοι είμαστε υπεύθυνοι για να προασπίσουμε τα δικαιώματα και τις αξίες μας για τις οποίες τόσοι άνθρωποι στο παρελθόν αγωνίστηκαν. Δε θα φοβηθούμε, δε θα επιτρέψουμε να μας τρομοκρατήσει η βία και η μισαλλοδοξία.

Την ίδια στιγμή ως εκπαιδευτικοί θα υπερασπίζουμε το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να ασκούν ελεύθερα το λειτούργημά τους και το εκπαιδευτικό τους έργο με σκοπό να έναν δημοκρατικό πλουραλισμό ο οποίος θα προετοιμάσει μια πιο ανεκτική και ανθρωπιστική κοινωνία. Ωστόσο, δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε ενάντια σε όσους θέλουν υπονομεύσουν την άσκηση του έργου μας είτε για λόγους ιδεολογικούς, όπως στην περίπτωση του Σαμουέλ Πατί, είτε από μια άλλη σκοπιά για λόγους κερδοσκοπικούς, όπως στην περίπτωση του νέου νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση να αλλοιώσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα μπορούσε η εκπαιδευτική συνθήκη να ολοκληρωθεί και να επιτύχει τους σκοπούς της.