ΕΩΣ ΕΔΩ ΜΕ ΤΟ ΧΑΟΣ ΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, Η ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΙ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

ΕΩΣ ΕΔΩ ΜΕ ΤΟ ΧΑΟΣ ΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, Η ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΙ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

Η εδώ και μια διετία ανεξέλεγκτη όξυνση της ανομίας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης απειλεί πλέον τον πυρήνα του εκπαιδευτικού συστήματος, το αγαθό της Παιδείας, αλλά και την κοινωνική συνοχή. Μετά την αυριανή συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας όπου οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ θα καταθέσουν στοιχεία για το χάος παρανομιών στο χώρο, προγραμματίζονται συναντήσεις με τους αρχηγούς και τους υπευθύνους Παιδείας των πολιτικών κομμάτων, ώστε να αναδειχθεί ένα ζήτημα με σοβαρές κοινωνικές διαστάσεις.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η έκρηξη παρανομιών στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης λαμβάνει χώρα παρά την ψήφιση των Ν. 4415/2016 και 4472/2017 που επιβλήθηκαν στη χώρα από την Κομισιόν μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου των χιλιάδων παράνομων τίτλων και πιστοποιήσεων από φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

 

ΑΔΗΛΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ, ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΚΡΙΣΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ

 

Τα στοιχεία που θα καταθέσει η ΟΙΕΛΕ στην Υπουργό και στα υπόλοιπα πολιτικά κόμματα είναι συντριπτικά και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, καθώς προέρχονται από επίσημα στοιχεία. Στην τυπική ιδιωτική εκπαίδευση η αδήλωτη εργασία φθάνει μέχρι και το 40%, ενώ η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία αποτελεί τον κανόνα στη μη τυπική ιδιωτική εκπαίδευση (φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, ιδιωτικά ΙΕΚ).

Στο όργιο της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής αυτό προστίθεται το σκάνδαλο με τις αδήλωτες δράσεις και με τα παράνομα Κέντρα Μελέτης-Φροντιστήρια Δημοτικού. Τα ιδιωτικά σχολεία που έχουν απόλυτη ελευθερία να πραγματοποιούν όποια δράση επιθυμούν, αρκεί να τη δηλώσουν (και μαζί να δηλώσουν τους εργαζόμενους που απασχολούνται σ’ αυτές). Βεβαίως, μετά από την (αδιανόητη για δεδομένα ευρωπαϊκής χώρας) εντολή απείθειας του Συνδέσμου των σχολαρχών, μόλις το 15% των ιδιωτικών σχολείων δηλώνουν τις δράσεις. Τούτο σημαίνει στο 85% των σχολείων οι εκπαιδευτικοί είτε δεν πληρώνονται καθόλου, είτε λαμβάνουν ψίχουλα, ενώ τίποτα δεν φορολογείται με αποτέλεσμα ποταμοί μαύρου χρήματος να εισρέουν στα ιδιωτικά σχολεία με την ανοχή (ή και το φόβο, διότι το πανίσχυρο λόμπι των ιδιοκτητών απειλεί τους υπαλλήλους των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας με δικαστικές διώξεις) των εποπτικών αρχών της πολιτείας.

Παράλληλα με τα ιδιωτικά σχολεία, οι φορείς της μη τυπικής εκπαίδευσης (φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών) έχουν βρει τρόπο να «κρύβονται» από τις εποπτικές αρχές, μετατρεπόμενοι σε ανύπαρκτες, παράνομες δομές, τα περιβόητα Κέντρα Μελέτης. Με τον τρόπο αυτό δεν είναι υποχρεωμένοι να δηλώνουν προσωπικό και υπηρεσίες στο Υπουργείο Παιδείας. Το έγκλημα όμως δεν συντελείται μόνο εις βάρος των ταμείων του κράτους και των εργαζόμενων που απασχολούνται αδήλωτοι και με όρους Μεσαίωνα. Συντελείται κατά του ολοήμερου σχολείου και των μαθητών, κυρίως των μικρών ηλικιών, καθώς τα απαγορευμένα από το νόμο φροντιστήρια δημοτικού αναγκάζουν τα παιδιά σε έναν ιδιότυπο ιδρυματισμό σε περιβάλλον τάξης σχεδόν επί 12 ώρες την ημέρα με τις συνέπειες να είναι δραματικές για την ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη.

Η πιο δραματική, όμως, συνέπεια των όσων συμβαίνουν στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι η αλλοίωση του εκπαιδευτικού αγαθού εις βάρος εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών που φοιτούν σε νομίμως λειτουργούνται ιδιωτικά και δημόσια σχολεία. Αλλοίωση Πανελλαδικών και ενδοσχολικών εξετάσεων, σχολεία-φροντιστήρια, σχολεία-φαντάσματα όπου δεν φοιτούν μαθητές, παραχάραξη βαθμολογιών είναι μερικές μόνο από τις πτυχές ενός φαινομένου που μαστίζει το χώρο και γεννά την εύλογη ανησυχία του κοινωνικού συνόλου που διαπιστώνει πως μια ομάδα επιχειρηματιών «παράγει» παράνομους τίτλους και βρίσκει «εναλλακτικές» διαδρομές εισαγωγής σε πανεπιστήμια ελληνικά και διεθνή για την «πελατεία» της.

Σημειώνουμε εδώ πως από όσα συμβαίνουν στο χώρο δεν πλήττονται μόνο η κοινωνία και το αγαθό της Παιδείας. Πλήττονται και τα δεκάδες σοβαρά, νομίμως λειτουργούντα ιδιωτικά σχολεία που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα πολλά, δυστυχώς, «λαθραία» σχολεία που καταστρατηγούν συστηματικά τη νομιμότητα.

Η χαώδης κατάσταση στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει φτάσει σε σημείο καμπής. Η πολιτεία, είτε θα λάβει σοβαρά μέτρα για να αντιμετωπίσει τη γάγγραινα της παρανομίας που απειλεί το εκπαιδευτικό σύστημα και χιλιάδες μαθητές, είτε θα παρακολουθήσει αμέτοχη τη διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και τη δραματική όξυνση των ανισοτήτων.

Η ΟΙΕΛΕ αρχίζει από σήμερα εκστρατεία ενημέρωσης της κοινωνίας ξεκινώντας με τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, στους οποίους απέστειλε σήμερα επιστολή-πρόσκληση για συνάντηση. Πλέον, έχει φτάσει η ώρα της δράσης και των αποφάσεων. Κυβερνώντες, αντιπολιτευόμενοι, εκπαιδευτική κοινότητα και πολίτες θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη τους.