ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ κ. ΑΡΗ ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ κ. ΑΡΗ ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ

Με αφορμή την παρουσία της εκπροσώπου των εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη κ. Κ.Ζηρίδη στην εκπομπή του δημοσιογράφου (πατήστε εδώ) Άρη Πορτοσάλτε στο ΣΚΑΪ , όπου η εν λόγω υπερασπίστηκε την παράνομη εσωτερική αξιολόγηση που διεξάγει στο σχολείο, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε την παρακάτω επιστολή στο δημοσιογράφο,ζητώντας να παρουσιάσει στην εκπομπή του και την άποψη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

“ΠΡΟΣ
Τον κ. Άρη Πορτοσάλτε δημοσιογράφο του ραδιοφωνικού σταθμού ΣΚΑΙ

Αξιότιμε κύριε Πορτοσάλτε,

Στην πρωινή εκπομπή σας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ φιλοξενήθηκε η εκπρόσωπος των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων «Νέα Γενιά Ζηρίδη», κ. Κατερίνα Ζηρίδη, με αφορμή δημοσίευμα της Καθημερινής της 17ης Φεβρουαρίου με τίτλο «Stop στην αξιολόγηση σε ιδιωτικά». Η κυρία Ζηρίδη, μεταξύ άλλων, δεν παρέλειψε να διαμαρτυρηθεί έντονα, τονίζοντας ότι ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης δεν της επέτρεψε να εφαρμόσει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο σχολείο της.

Για την ενημέρωση ημών αλλά και των ακροατών σας, σάς υπενθυμίζουμε ότι βάσει του άρθρου 16, παρ. 8 του Συντάγματος η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και η υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού τους είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της πολιτείας. Επομένως και η διαδικασία της αξιολόγησης πρέπει να σχεδιάζεται, να εποπτεύεται και να εκτελείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

Υπεύθυνοι για την αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών βάσει του ν. 682/77 είναι ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας (διοικητικά) και ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος (ακαδημαϊκά). Με βάση την κείμενη νομοθεσία είναι οι μόνοι αρμόδιοι να μπαίνουν στην τάξη. Επομένως η «πρόσληψη» ανθρώπων, χωρίς την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να προβούν σε «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών είναι παραθεσμική και παράνομη.

Δεν είναι όμως μόνο ελληνικό «καπρίτσιο» η εποπτεία και αξιολόγηση όλων των σχολείων με έλεγχο της πολιτείας. Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. η πιστοποίηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών,όπως καλά γνωρίζεται κι έσεις ο ίδιος (τμήμα της οποίας είναι η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, δημόσιων, ή ιδιωτικών) διεξάγεται από θεσμούς της πολιτείας, ή από ανεξάρτητες αρχές, οι οποίες όμως τελούν υπό τον έλεγχο του κράτους. Και τούτο, διότι η εκπαίδευση στην Ε.Ε. θεωρείται δημόσιο και κοινωνικό αγαθό. Οι δε άνθρωποι που διενεργούν την αξιολόγηση είναι πιστοποιημένοι αξιολογητές με σχετικές σπουδές και προϋπηρεσία, επίσης διαπιστευμένοι από την πολιτεία.

Θα έπρεπε να ερωτηθεί, επομένως, η κ. Ζηρίδη, εάν ο έλεγχος που διενεργεί τελεί υπό την έγκριση της πολιτείας, ή εάν οι άνθρωποι που έχει «προσλάβει» (άραγε, με ποιους όρους και υπό ποια ιδιότητα) είναι πιστοποιημένοι αξιολογητές από δημόσια, ή ανεξάρτητη αρχή. Διότι, εάν δεν συντρέχουν αυτοί οι λόγοι, τότε γίνεται φανερό ότι η «αξιολόγηση» που διεξάγουν τα εν λόγω εκπαιδευτήρια γίνεται, στην καλύτερη περίπτωση, για να «πουλήσει» το σχολείο στους γονείς επιστημονική εγκυρότητα, στη χειρότερη όμως για να στοχοποιηθούν εκπαιδευτικοί και να μπουν στη black list προς «αποχώρηση». Καλό θα ήταν να γνωρίζετε ότι το συγκεκριμένο σχολείο απέλυσε το καλοκαίρι εκπαιδευτικούς που όλοι είχαν πάνω από 15 χρόνια προϋπηρεσίας (με μοναδικό κριτήριο τη μείωση του εργασιακού κόστους). Μετά την κατακραυγή από γονείς, συναδέλφους και την εκπαιδευτική κοινότητα, η ιδιοκτησία του σχολείου αποφάσισε να «ντύσει» την απαράδεκτη αυτή πρακτική με επιστημονικό «επίχρισμα».

Είναι θεμιτό ως δημοσιογράφος να έχετε συγκεκριμένη άποψη και να μάχεστε γι’ αυτήν. Ωστόσο, λόγοι αντικειμενικότητας και τήρησης της δημοσιογραφικής δεοντολογίας – την οποία πάντοτε τιμούσατε – καλούν για την παρουσίαση, έστω και σε πολύ μικρότερη έκταση από την «επιθυμητή», της διαφορετικής άποψης. Γνωρίζουμε πολύ καλά, ως Ομοσπονδία, ότι από το 2000 παρουσιάζατε όλες τις απόψεις. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι η ανάγκη της σφαιρικής και αντικειμενικής ενημέρωσης την οποία και διακονείτε θα επέβαλλε στην προκειμένη περίπτωση να ακουστούν και οι τεκμηριωμένες απόψεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και των εκπροσώπων τους. Ελπίζουμε να το πράξετε σε μια από τις επόμενες εκπομπές σας.