ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ: ΤΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΠΡΟΣ ΕΣΑΣ ΩΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ;

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ: ΤΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΠΡΟΣ ΕΣΑΣ ΩΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η  κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ;

Με αφορμή τη σημερινή κατάθεση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας του εξάμηνου απολογισμού του Υπουργείου στον πρωθυπουργό, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε στον κ. Μητσοτάκη την ακόλουθη επιστολή:

 

 

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Πληροφορηθήκαμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρουσίασε σήμερα σε Εσάς τον εξάμηνο απολογισμό του έργου του Υπουργείου στην εκπαίδευση.

Με γνώμονα ότι οι δημόσιες δεσμεύσεις της για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης τόσο στις προγραμματικές δηλώσεις της στη Βουλή όσο και σε επιστολή της προς την ΟΙΕΛΕ ήταν η καταπολέμηση της παρανομίας και η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αναρωτιόμαστε, εάν στον απολογισμό της σας παρουσίασε τα ακόλουθα που η Ομοσπονδία έχει θέσει ήδη σε γνώση της τόσο με το αναλυτικό Υπόμνημα που κατέθεσε στη συνάντησή μας όσο και με συγκεκριμένες καταγγελίες σε ολόκληρη την πολιτική ηγεσία:

 

  • Τις εκατοντάδες των απλήρωτων ιδιωτικών σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών σχολείων.
  • Την δια της βίας επιβολή «εθελοντικής» εργασίας με την απειλή της απόλυσης, όχι μόνο σε απογευματινές εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και σε εργασίες άσχετες με το διδακτικό αντικείμενο (καθαρισμοί κήπων, συνοδεία σχολικών λεωφορείων), ή και σε περιόδους εκτός ωρολογίου προγράμματος, αργιών και διακοπών (summercamps, bazaars κ.λπ.).
  • Τα ιδιωτικά σχολεία-φροντιστήρια με παράνομα, παραχαραγμένα ωρολόγια προγράμματα .
  • Τα ιδιωτικά σχολεία-φαντάσματα που εκδίδουν τίτλους σε μαθητές που κάνουν homeschooling μέσω ειδικών, παράνομων συμφωνιών ή εκδίδουν τίτλους σε μαθητές που δεν εμφανίζονται στο σχολείο, ή υπερβαίνουν κατά πολύ το όριο απουσιών.
  • Τις αδήλωτες απογευματινές δράσεις (σε ποσοστό άνω του 85%) που προκαλούν ανεξέλεγκτη μαύρη εργασία και ογκώδη φοροδιαφυγή.
  • Το χάος παρανομίας στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία όπου παραβιάζονται συστηματικά η εκπαιδευτική, η εργατική, η ασφαλιστική και η φορολογική νομοθεσία (το 45% των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε νηπιαγωγεία δεν δηλώνονται).
  • Tη διενέργεια ΕΔΕ από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για σοβαρά ζητήματα που ταλανίζουν το χώρο (παράνομες βαθμολογίες με πλασματικά «άριστα», καταστροφή βιβλίων απουσιών για να παραγραφούν εκατοντάδες απουσίες μαθητών-φαντασμάτων κ.λπ.)
  • Το ότι πάνω από το 40% των εκπαιδευτικών στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών εργάζονται αδήλωτοι ή υποδηλωμένοι.
  • Τέλος, τη συστηματική παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης σε όλους τους χώρους ιδιωτικής εκπαίδευσης, με αποκορύφωμα τη σημερινή βιαιοπραγία ιδιοκτήτη ιδιωτικού σχολείου στα Ιωάννινα κατά της Αντιπροέδρου του σωματείου μας στην πόλη.

 

Αντιληφθήκαμε, από όσα ανέφερε η Υπουργός στην πρόσφατη συνάντησή μας αλλά και σε πρόσφατη τοποθέτησή της στη Βουλή, ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η ελευθερία και αυτονομία των ιδιωτικών σχολείων. Εάν τούτο σημαίνει τη δυνατότητα μεγαλύτερης αυτονόμησης του έργου του ιδιωτικού εκπαιδευτικού και της αναθεώρησης των παρωχημένων αναλυτικών προγραμμάτων που θα βοηθήσει την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης,  όπως τόσο η ΟΙΕΛΕ όσο και το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ με το ερευνητικό του έργο έχουν καταθέσει στο δημόσιο διάλογο, τότε θα μας βρείτε συμμάχους.

 

  • Άραγε, όμως, όλα αυτά που περιγράψαμε ανήκουν στη σφαίρα της ιδιότυπης «απελευθέρωσης» και «αυτονόμησης» που διακαώς επιδιώκουν διαχρονικά ορισμένοι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων;
  • Άραγε είναι αυτό είναι το όραμα της πολιτικής ηγεσίας για την ιδιωτική εκπαίδευση; Για έναν χώρο απολύτως ανεξέλεγκτο που θα χαρακτηρίζεται από την «παραγωγή» χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών, από εργασιακές σχέσεις που θυμίζουν Μεσαίωνα, από φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή κι όλα αυτά εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος, των κρατικών ταμείων, των νομίμως λειτουργούντων ιδιωτικών σχολείων (που τυγχάνουν θύματα αθέμιτου ανταγωνισμού από όσους επιτήδειους παρανομούν) και, κυρίως, της κοινωνίας και των μη προνομιούχων;
  • Συνάδει, τέλος, με το χώρο της εκπαίδευσης και με μια ευνομούμενη πολιτεία η δια της βίας παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής δραστηριότητας που προστατεύεται από το Σύνταγμα, την ελληνική νομοθεσία καθώς και από εγχώριες και διεθνείς συνθήκες;

Θεωρώντας ότι αποστολή της κυβέρνησης, όπως άλλωστε προκύπτει και από τις κοινοτικές οδηγίες, είναι η ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και η ύπαρξη αυστηρού, ρυθμιστικού πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση προς όφελος της κοινωνίας, προσβλέπουμε στις δικές σας πρωτοβουλίες για να μετατραπεί, επιτέλους, ο άναρχος και ασύδοτος αυτός χώρος σε περιοχή παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών εκπαίδευσης, αγωγής και πολιτισμού.