Επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής Ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε θέση δασκάλων προς την Υπουργό Παιδείας: «Κρατήσαμε όρθια τα ιδιωτικά σχολεία, τεράστια αδικία η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας»

Επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής Ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε θέση δασκάλων προς την Υπουργό Παιδείας: «Κρατήσαμε όρθια τα ιδιωτικά σχολεία, τεράστια αδικία η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας»

Ήρθε η ώρα μία τεράστια αδικία να αποκατασταθεί. Με επιστολή τους προς την Υπουργό Παιδείας που κοινοποιήθηκε και στην ΟΙΕΛΕ, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων που υπηρετούν από το 2004 περίπου σε θέση δασκάλων, ζητούν να γίνει πραγματικότητα το αυτονόητο: Να εφαρμοστεί ο νόμος (άρθρο 39, Ν. 4115/2013) και να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία τους στην εκπαίδευση.

Οι συνάδελφοι αυτοί κράτησαν τα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία όρθια σε μία περίοδο που δεν υπήρχαν δάσκαλοι για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Χωρίς την πολύτιμη συμβολή τους, πολλά ιδιωτικά δημοτικά θα έβαζαν λουκέτο. Ήρθε η ώρα η πολιτεία να αναγνωρίσει αυτή την προσπάθεια εφαρμόζοντας επιτέλους νόμο που έχει θεσπίσει εδώ και εννέα χρόνια. Θα αναμείνουμε με ενδιαφέρον τις πρωτοβουλίες της Υπουργού Παιδείας.

Ακολουθεί η επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής των συναδέλφων μας.

«ΠΡΟΣ

Την  Υπουργό Παιδείας  και Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

 

Επιστολή του Συντονιστικού Εκπαιδευτικών Διαφόρων Ειδικοτήτων που υπηρέτησαν ή εξακολουθούν να υπηρετούν σε θέση δασκάλων σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία

 

Κυρία Υπουργέ,

Εκπροσωπούμε μια ιδιαίτερη ομάδα εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Είμαστε εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων που, δυνάμει μονοετών συμβάσεων, προσληφθήκαμε στην ιδιωτική εκπαίδευση σε θέση δασκάλων.

Στα μέσα περίπου της δεκαετίας 2000-10 τα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία κινδύνευσαν ακόμη και με λουκέτο λόγω της έλλειψης δασκάλων, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων μας απορροφούνταν μέσω ΑΣΕΠ στην δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τότε,  επί Υπουργίας της αείμνηστης Μαριέττας Γιαννάκου, και για να σωθούν τα σχολεία, δόθηκε η δυνατότητα σε νηπιαγωγούς (μέχρι τη Δευτέρα δημοτικού) και σε αποφοίτους των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής και κατόχους μεταπτυχιακών σε παιδαγωγικά τμήματα των ειδικοτήτων ΠΕ01-ΠΕ07 (για όλες τις τάξεις του δημοτικού) να προσληφθούν στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Κρατήσαμε τα δύσκολα χρόνια μέχρι και το 2013 τα σχολεία όρθια με τον κόπο μας, με την αφοσίωσή μας, με την αγάπη μας για τα παιδιά. Δεν φύγαμε, όπως θα μπορούσαμε, αλλά μείναμε στις θέσεις μας, διότι με το σχολείο, με τα παιδιά, με τους γονείς, με την τοπική κοινωνία δένεσαι. Πολλοί από εμάς εξακολουθούμε να υπηρετούμε ως δάσκαλοι σε ιδιωτικά σχολεία βάσει των διατάξεων του άρθρου 39, του Ν. 4115/2013 που επέτρεψε στα σχολεία να κρατήσουν και μετά την ψήφισή του όσους ήδη υπηρετούσαν βάσει των μέχρι τότε υπουργικών αποφάσεων

(Άρθρ. 39 παρ. 1 περ. γ’: «Η προϋπηρεσία των πτυχιούχων: α) Τμημάτων Ιδρυμάτων της ανωτάτης εκπαίδευσης (Α.Ε.Ι.) στους οποίους δίνεται το δικαίωμα διορισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οι οποίοι είναι κάτοχοι και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Παιδαγωγικού Τμήματος (Α.Ε.Ι.) και β) Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Νηπιαγωγών Α.Ε.Ι. που, για την κάλυψη έκτακτων εκπαιδευτικών αναγκών, εργάστηκαν, δυνάμει μονοετών συμβάσεων ή έχουν, επίσης δυνάμει μονοετών συμβάσεων, προσληφθεί για να εργαστούν έως και το σχολικό έτος 2012 – 2013 ως δάσκαλοι σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, λογίζεται ως προϋπηρεσία στον κλάδο εκπαιδευτικών στον οποίο επιτρέπεται να ενταχθούν σύμφωνα με το βασικό τους τίτλο σπουδών. Οι εκπαιδευτικοί που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο μπορούν να συνεχίσουν να υπηρετούν στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία με βάση τις ρυθμίσεις του ν. 682/1977.»).

Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών των ανωτέρω κατηγοριών ΔΕΝ έχει καταργηθεί έως σήμερα.

Θεωρήσαμε, ίσως με αφέλεια, ότι η πολιτεία θα αναγνώριζε την προσφορά μας και δεν θα μας άφηνε ακάλυπτους για το διάστημα αυτό που προσφέραμε τις υπηρεσίες μας. Ο προαναφερθείς νόμος, θεωρητικά τουλάχιστον, αναγνωρίζει την προϋπηρεσία μας στον κλάδο που επιτρέπεται να ενταχθούμε βάσει του βασικού μας πτυχίου μέχρι και την ημέρα ψήφισής του, αφήνει όμως αδιευκρίνιστο το τι συμβαίνει μετά την ψήφιση. Λόγω των ασαφειών της διάταξης, ο ΑΣΕΠ δεν προσμετρά την προϋπηρεσία για τους πίνακές του ούτε για όσους έχουν απολυθεί τεχνικά (λόγω λήξης μονοετών συμβάσεων), ούτε για όσους απολύθηκαν στη συνέχεια, μετά την ψήφιση του Ν. 4115/2013. Τούτο έχει ως αποτέλεσμα δεκάδες εκπαιδευτικοί με πολυετή προϋπηρεσία, με προσφορά στην εκπαίδευση, με διαπιστωμένη παιδαγωγική επάρκεια να μπαίνουν στους πίνακες με μηδενική προϋπηρεσία έχοντας ελάχιστες πιθανότητες πρόσληψης ως αναπληρωτές. Επίσης, αποτελεί πηγή τεράστιας ανασφάλειας για όσους από εμάς εξακολουθούμε να υπηρετούμε στα σχολεία με αυτή την εργασιακή σχέση, διότι εάν απολυθούμε, δεν θα αναγνωρίζεται ούτε μια ημέρα από την πολυετή αυτή υπηρεσία μας. Οι ενστάσεις συναδέλφων μας στον ΑΣΕΠ δυστυχώς απορρίφθηκαν, προφανώς λόγω ασαφειών του νομοθετικού πλαισίου.

Επειδή θεωρούμε εαυτούς εξαιρετικά αδικημένους, καθώς σπεύσαμε να υπηρετήσουμε την ελληνική ιδιωτική εκπαίδευση σε πολύ δύσκολους καιρούς, ζητούμε συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να βρεθεί μια δίκαιη και εφαρμόσιμη λύση στο φλέγον θέμα μας.

Οι υπογράφοντες εκπαιδευτικοί»