ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Ο Υπουργός Παιδείας έχει δημόσια  αναγγείλει την τακτική συνεργασία του με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες του δημοσίου (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ). Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι στην ιδιωτική εκπαίδευση υπάρχουν ανοιχτά τεράστια ζητήματα που επηρεάζουν όχι μόνο τον κλάδο αλλά ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα (π.χ. έκδοση παράνομων και πλαστών τίτλων σπουδών, καταδολίευση Πανελλαδικών εξετάσεων), ο Υπουργός Παιδείας αρνείται να συμπεριλάβει στη διαδικασία του διαλόγου την ΟΙΕΛΕ.
Για το συνεχιζόμενο αποκλεισμό της Ομοσπονδίας από τη διαδικασία αυτή ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα προς τον κ. Λοβέρδο την ακόλουθη επιστολή:

«Αθήνα, 31/10/2014
ΠΡΟΣ
Τον  Υπουργό Παιδείας  και Θρησκευμάτων  κ. Α. Λοβέρδο

Κύριε Υπουργέ,

Παρά τις συνεχείς απόπειρές μας, με αφορμή σοβαρά ζητήματα του κλάδου που επηρεάζουν ολόκληρο το εκπαιδευτικό οικοδόμημα, για να εκκινήσει ανάμεσα στους εκπροσώπους των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ένας έντιμος και ειλικρινής διάλογος, διαπιστώνουμε δυστυχώς ότι η ΟΙΕΛΕ δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των συνομιλητών σας.

Πρόσφατα δημοσιοποιήσατε την πρόθεσή σας για τακτικές συνεργασίες με τους εκπροσώπους των δημόσιων εκπαιδευτικών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ). Αναρωτιώμαστε τόσο εμείς όσο και 15.000 εκπαιδευτικοί του κλάδου γιατί η Ομοσπονδία μας είναι αποκλεισμένη από την αναμφίβολα θετική αυτή πρωτοβουλία.

Θεωρούσαμε μέχρι πρότινος ότι ο μοναδικός Υπουργός μετά τη μεταπολίτευση που αρνούνταν πεισματικά να δεχτεί σε διάλογο την Ομοσπονδία μας ήταν ο προκάτοχός σας κ. Αρβανιτόπουλος, ο οποίος ωστόσο δεν έκρυψε ποτέ την ακραία φιλεργοδοτική του στάση. Είναι αλήθεια ότι από τον άνθρωπο που σε γνωμοδότηση την οποία ο ίδιος είχε υπογράψει αναγνώριζε την ανάγκη προστασίας του δημόσιου και κοινωνικού αγαθού που παρέχουν κατά το Σύνταγμα και τα ιδιωτικά σχολεία περιμέναμε δικαιότερη αντιμετώπιση των εργαζόμενων και στενότερη εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση. Δυστυχώς φαίνεται ότι οι πιέσεις που επιβάλλουν το τσαλάκωμα του Συντάγματος και των νόμων προς όφελος ολιγομελών κοινωνικών ομάδων έχουν αγγίξει και τη δική σας ηγεσία.

Η ΟΙΕΛΕ θεωρεί διαχρονικά πως μόνο ο διάλογος ανάμεσα στους κοινωνικούς φορείς μπορεί να λύσει προβλήματα και να θεραπεύσει αντιθέσεις. Η κατάργηση του διαλόγου με ευθύνη της πολιτείας αποτελεί έμμεση ομολογία της μονομέρειας με την οποία αυτή αντιμετωπίζει τους κοινωνικούς εταίρους και, κυρίως, της αδυναμίας που έχει να στηρίξει δημόσια και ανοιχτά την πολιτική της, η οποία οδηγεί στη συνεχή όξυνση της ανομίας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Φαίνεται πως η ισονομία και η ισοπολιτεία για την οποία καλεί το Σύνταγμα έχουν, τουλάχιστον σε ό, τι αφορά το χώρο μας, πλήρως ισοπεδωθεί. Νόμος στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι το δίκαιο 100 ανθρώπων εις βάρος των χιλιάδων εργαζόμενων και κυρίως της κοινωνίας που υφίσταται τις συνέπειες της έκδοσης χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών, της καταδολίευσης ακόμη και των Πανελλαδικών Εξετάσεων, την ύπαρξη δύο κατηγοριών μαθητών. Αυτών που λαμβάνουν τίτλους και εισάγονται στην ανώτατη εκπαίδευση με την ισχύ του χρήματος και αυτών που αποκλείονται από την εκπαίδευση και την είσοδο στην αγορά εργασίας, επειδή είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού.

ΥΓ. Αναρωτιόμαστε Κύριε Υπουργέ, σας έχουν ενημερώσει, άραγε, οι υπηρεσίες σας για το πόσα ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν σήμερα χωρίς άδεια; Σας έχουν πληροφορήσει ότι, ελέω νομοθετικών ρυθμίσεων Αρβανιτόπουλου, αδυνατούν να ελέγξουν τη νομιμότητα των εκπαιδευτικών διαδικασιών στα ιδιωτικά σχολεία και τα προσόντα όσων σήμερα διδάσκουν σε αυτά; Αντιλαμβάνεστε, άραγε, πως υπό τέτοιες συνθήκες η ισοτίμηση των τίτλων σπουδών ανάμεσα σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία είναι αδύνατη;

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ                                                      

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ» 

Κατηγοριες: Ανακοινώσεις