Εργασιακός μεσαίωνας στον καιρό της τηλεκπαίδευσης: Η «ψηφιακή» εξουθένωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με την ανοχή του Υπουργείου Παιδείας

Εργασιακός μεσαίωνας στον καιρό της τηλεκπαίδευσης: Η «ψηφιακή» εξουθένωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με την ανοχή του  Υπουργείου Παιδείας

Σοβαρές καταγγελίες για περιστατικά εργασιακής εξουθένωσης λαμβάνει το τελευταίο διάστημα η ΟΙΕΛΕ από συναδέλφους που υποχρεώνονται κυριολεκτικά σε ολοήμερη τηλεργασία σε μεγάλα ιδιωτικά σχολεία της χώρας (κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Πέρα από το διογκωμένο διδακτικό ωράριο, οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε συνεχή meetingsεκτός ωραρίου και μέσα στα Σαββατοκύριακα, ενώ στις όποιες ώρες παραμένουν ελεύθερες, παράγουν ψηφιακό υλικό! Η ψηφιακή βαρβαρότητα και η άγρια εκμετάλλευση της εργασίας των εκπαιδευτικών έχει πλέον ανταπόκριση στην ψυχική και σωματική τους υγεία, με το Υπουργείο Παιδείας να σφυρίζει αδιάφορα στην αλλοίωση των ωρολόγιων προγραμμάτων των ιδιωτικών σχολείων με τα οποία επιβάλλεται παρανόμως τηλεκπαίδευση από το πρωί μέχρι και τις απογευματινές ώρες.

Ο λόγος της ψηφιακής εντατικοποίησης της εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι απλός. Οι ιδιοκτήτες πολλών ιδιωτικών σχολείων είτε από τυπική εξουσιαστική διαστροφή είτε για να ικανοποιήσουν ορισμένους γονείς-πελάτες (οι οποίοι με πλήρη άγνοια των δυσμενών ψυχοσυναισθηματικών επιπτώσεων στα ίδια τους τα παιδιά ζητούν παραπάνω ώρες τηλεκπαίδευσης για να …πληρώσουν δίδακτρα) επιβάλλουν κυριολεκτικά μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας στους συναδέλφους μας, οι οποίοι έχουν χάσει κάθε ίχνος ιδιωτικής ζωής, ελεύθερου χρόνου και ανάπαυλας, δυνατότητας να φροντίσουν την οικογένεια και τα παιδιά τους. Κι όλα αυτά μέσα στην πίεση μιας δραματικής κοινωνικής συγκυρίας που επηρεάζει όλους μας.

Η Ομοσπονδία μας είχε αναφερθεί στο ζήτημα επικίνδυνης επιβάρυνσης των μαθητών με υπερβολικά μεγάλο αριθμό ωρών τηλεκπαίδευσης στα ιδιωτικά σχολεία και είχε προτείνει έναν συνδυασμό σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ώστε τα παιδιά να προστατεύονται από την πολύωρη έκθεσή τους σε ψηφιακό περιβάλλον. Είχαμε, μάλιστα, καταγγείλει την περίπτωση υψηλόβαθμου στελέχους του Συνδέσμου των ιδιοκτητών που επιβάλλει 40λεπτα μαθήματα επί 8 ώρες και μάλιστα σε παιδιά δημοτικού! Πλέον, οι επιπτώσεις της εργασιακής εκμετάλλευσης με αφορμή την ψηφιακή εργασία περνούν με τον πλέον επώδυνο τρόπο στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.

Η ΟΙΕΛΕ καλεί τους συναδέλφους να καταγγέλλουν ανώνυμα τέτοιου είδους περιστατικά υπερεργασίας και καταστρατήγησης του ιδιωτικού χρόνου με meetingsαπογευματινές/βραδινές ώρες και Σαββατοκύριακα, ώστε να προχωρήσει σε ενέργειες τιμωρίας των υπευθύνων.