Η τοποθέτηση της Γ.Γ του ΣΙΕΛ Κ. Ζαμαρία στο χθεσινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

Η τοποθέτηση  της Γ.Γ του ΣΙΕΛ Κ. Ζαμαρία στο χθεσινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

Στο χθεσινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που διοργανώθηκε στο Προπύλαια με στόχο την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, απηύθυνε χαιρετισμό η Γ.Γ του ΣΙΕΛ συνάδελφος Κατερίνα Ζαμαρία. Υπενθυμίζουμε στους συναδέλφους ότι σήμερα το απόγευμα στις 7:00 μ.μ. διεξάγεται στα Προπύλαια  νέο συλλαλητήριο των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών  (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ), την ώρα ψήφισης του νομοσχεδίου στην Βουλή.

 

Ακολουθεί ο χαιρετισμός της Γ.Γ. του ΣΙΕΛ

 

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι Εκπαιδευτικοί Χαιρετίζουμε εκ μέρους της ΟΙΕΛΕ τη σημερινή δυναμική παρουσία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Είμαστε πάλι εδώ, όπως είχαμε υποσχεθεί, για να υπερασπιστούμε το υπέρτατο αγαθό της εκπαίδευσης, που η Κυβέρνηση απαξιώνει συνεχώς και με κάθε δυνατό τρόπο. Είμαστε εδώ για να αντισταθούμε στα καταστροφικά σχέδια της ηγεσίας του Υπουργείου για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση. Είμαστε οι ίδιοι άνθρωποι στους οποίους, δυο μήνες πριν, η κυβέρνηση απένειμε τα εύσημα και χειροκροτούσε για το υψηλό αίσθημα ευθύνης που επιδείξαμε εν μέσω πανδημίας, στηρίζοντας τους μαθητές μας -όχι μόνον εκπαιδευτικά αλλά και ψυχολογικά. Σήμερα, όμως, γίναμε αυτοί που τους εκθέτει και τους απαξιώνει στα μάτια των γονιών και των μαθητών μας –με τη βοήθεια και των ελεγχόμενων από αυτήν ΜΜΕ-παρουσιάζοντάς μας σαν μια κάστα που φοβάται μήπως αποκαλυφθούν οι αδυναμίες της. Και όλα αυτά γιατί; 1. Γιατί, επειδή είμαστε αντίθετοι με τη μετατροπή της τάξης σε τηλεοπτικό πλατό, ζητάμε να τερματιστεί το όνειδος της απευθείας μετάδοσης μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα, διαδικασία που παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών. 2. Γιατί, ενώ η κυρία Υπουργός διαβεβαίωνε ότι ,σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα σχετικά με όσα η GDPR ορίζει, μετά την αναφορά της ΟΙΕΛΕ, η εν λόγω αρχή ζητά εξηγήσεις για τις παραλείψεις του Υπουργείου, που πλήττουν προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, αφήνοντας έκθετη την κ. Υπουργό. 3. Γιατί είμαστε αντίθετοι στο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που η Υπουργός- εν μέσω πανδημίας- κατέθεσε βιαστικά (όπως αποδείχτηκε και από το γεγονός ότι αναγκάστηκε, μετά τη γενική κατακραυγή, να πάρει πίσω επίμαχα άρθρα όπως αυτό για τα ΕΠΑΛ και τα πρότυπα ) , χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και το οποίο όχι μόνον επιφέρει οδυνηρές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και διευρύνει τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες και προσδίδει ταξικό χαρακτήρα σε ένα δημόσιο αγαθό. Ένα Νομοσχέδιο, που επί της αρχής του ψηφίστηκε ΜΟΝΟ από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. 4. Γιατί αρνούμαστε να γίνουμε συνοδοιπόροι του Υπουργείου σε μια πορεία βαθιά αντιδημοκρατική, που ξεκίνησε με την κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου, προχώρησε με την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων με τους απόφοιτους δημόσιων πανεπιστημίων και συνεχίζει με τον αποκλεισμό από την εκπαίδευση χιλιάδων μαθητών, μέσα από την αναβίωση του αποτυχημένου θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων. Ενός θεσμού, που διογκώνει την ήδη υπάρχουσα βαθμοθηρία-διευρύνοντάς την και στις τρεις τάξεις του Λυκείου-, που υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία σε εξετασιοκεντρική (ενάντια στη διεθνή πρακτική), που οδηγεί τα παιδιά από νωρίς στα φροντιστήρια. Προφανώς, δεν είναι τυχαίο ότι οι Ιδιοκτήτες Σχολείων και Φροντιστηρίων είναι οι μόνοι που χειροκροτούν την Υπουργό Παιδείας για αυτή την αλλαγή. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όταν, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, το 25% των μαθητών έμεινε στην ίδια τάξη και το Υπουργείο υποχρεώθηκε σε νέες ρυθμίσεις, προκειμένου να μειώσει αυτό το ποσοστό. 5. Γιατί δε δεχόμαστε να συμπράξουμε σε αναχρονιστικούς θεσμούς, όπως αυτός του στιγματισμού του μαθητή μέσω του χαρακτηρισμού της διαγωγής και των πολυήμερων αποβολών. Η εκπαιδευτική κοινότητα παγκοσμίως, τα τελευταία χρόνια, προχωρά μπροστά με βάση τα δεδομένα της Επιστήμης της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας και όχι με δόγματα περί «τάξης και ηθικής». 6. Γιατί μας φαίνεται αδιανόητο, και εν μέσω της πανδημίας, να αυξάνεται ο αριθμός των παιδιών στις τάξεις. Απόφαση όχι μόνον πέρα από κάθε παιδαγωγική λογική, αλλά και που εμφανώς αποκαλύπτει τη στοχοθεσία του Υπουργείου: μείωση τμημάτων, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, περιορισμός του εκπαιδευτικού προσωπικού. 7. Γιατί θεωρούμε ότι η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό. Αγαθό το οποίο βάλλεται εξαιτίας του Νομοσχεδίου καθώς είναι βέβαιο πως ο διπλασιασμός των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και οι πολλαπλές εξετάσεις στο Λύκειο θα δείξουν την έξοδο από τη Δημόσια Εκπαίδευση σε πλήθος μαθητών και θα τους οδηγήσουν στις ιδιωτικές σχολές κατάρτισης. 8. Γιατί αρνούμαστε να γίνει το εργαλείο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πρόσχημα μεταβολής των εργασιακών μας σχέσεων, που θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις συναδέλφων ή να γίνει εργαλείο ελέγχου του εκπαιδευτικού από τον ιδιοκτήτη, όπως ήδη έχει συμβεί σε κάποια ιδιωτικά σχολεία. 9. Ως Λειτουργοί της Εκπαίδευσης, θέλουμε μαθητές με κριτική σκέψη, μαθητές που θα σέβονται τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, την Ελευθερία και τη Δημοκρατία, που θα υψώνουν τη φωνή τους ενάντια στην αδικία και στον εκφασισμό της κοινωνίας, χωρίς να σκέπτονται μήπως τιμωρηθούν για το γεγονός ότι έχουν άποψη και προσωπικότητα Ως εκπαιδευτικοί, θέλουμε ένα σχολείο που θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και όχι μόνο σε εκείνα που μπορούν να τις αγοράσουν. 10. Ως εκπαιδευτικοί, θέλουμε ένα σχολείο που θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και όχι μόνο σε εκείνα που μπορούν να τις αγοράσουν. 11. Ως Δάσκαλοι, ονειρευόμαστε την εκπαίδευση ως πράξη βαθιά πολιτική, που οδηγεί στην ενδυνάμωση, στην ενσωμάτωση, στην αποδοχή, στο όραμα, στην κατάρριψη στερεοτύπων και ιδεοληψιών. Και που στο πρόσωπο κάθε Βασίλη Δημάκη αισθανόμαστε ότι βρίσκει νόημα και ουσία η ρήση του Ουγκώ πως «εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή». Μια πράξη που παίρνει σάρκα και οστά μέσα στο φορτισμένο κλίμα της τάξης κι όχι στα αποστειρωμένα γραφεία εκείνων που αυτοχαρακτηρίζονται ως άριστοι. Όλοι μαζί, δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, είμαστε απέναντι στα σχέδια που απεργάζεται το Υπουργείο . Ζητάμε από την Κυβέρνηση: • Να ακυρώσει την επικίνδυνη τροπολογία Κεραμέως για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, • Να αποσύρει το αντεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. Θα είμαστε εδώ όσο χρειαστεί, με καύσωνα ή με βροχή, προκειμένου να αποτρέψουμε το να γίνουν οι μαθητές μας βορά στα σχέδια εκείνων που ονειρεύονται μια κοινωνία «αρίστων» και μια κοινωνία «ψυκτικών». Γιατί εμείς υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα κάθε παιδιού στην αριστεία και στη μόρφωση, όποιο κι αν είναι το αντικείμενο σπουδών του. Καλή συνέχεια!