Καταγγελία του ΣΙΕΛΒΕ για μαζικές παραβιάσεις του θεσμικού πλαισίου για την τηλεκπαίδευση από ιδιωτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης

Καταγγελία του ΣΙΕΛΒΕ για μαζικές παραβιάσεις του θεσμικού πλαισίου για την τηλεκπαίδευση από ιδιωτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης

Ο ΣΙΕΛΒΕ (ο Σύλλογός μας στη Βόρεια Ελλάδα) προχώρησε χθες σε καταγγελία προς τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για μαζικές παραβιάσεις της Υπουργικής Απόφασης σχετικά με την τηλεκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι του ΣΙΕΛΒΕ αναφέρουν πως σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται σε «υβριδική» διδασκαλία (δηλαδή σε απευθείας μετάδοση μαθημάτων) ακόμη κι αν λείπει ένας μαθητής με COVID ή – ακόμη χειρότερα – με απλές ασθένειες (κρυολόγημα)! Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, αυτό δεν επιτρέπεται και αποτελεί καταχρηστική άσκηση της τηλεκπαίδευσης.

Θυμίζουμε ότι, βάσει της Υ.Α. με αριθμ. 111525/ΓΔ4 «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022» (ΦΕΚ Τεύχος Β’, 4188/10-9-2021), η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται:

  • Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμημάτων λόγω της πανδημίας
  • Σε περίπτωση απουσίας μαθητών λόγω συγκεκριμένων, πολύ σοβαρών, ασθενειών (δείτε εδώ τις περιπτώσεις στην Υ.Α.). Δέον να τονιστεί ότι στις περιπτώσεις αυτές δεν περιλαμβάνονται μαθητές που ασθενούν λόγω COVID 19 ή βρίσκονται σε καραντίνα λόγω επαφής με επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Επομένως, εδώ προκύπτουν δύο ζητήματα.

Πρώτον, παραβίασης της ΥΑ για την τηλεκπαίδευση, καθώς δεν μπορεί ένα σχολείο να εφαρμόζει υβριδική διδασκαλία για ψύλλου πήδημα (περιπτώσεις ελαφρών ασθενειών).

Δεύτερον, η υβριδική διδασκαλία εγκυμονεί πολύ μεγάλους κινδύνους για την παραβίαση προσωπικών δεδομένων και είναι εξαιρετικά προβληματική παιδαγωγικά (δείτε εδώ το αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα της ΟΙΕΛΕ για την τηλεκπαίδευση).

Ελπίζουμε οι εποπτικές αρχές να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό που πλήττει τόσο τη νομιμότητα όσο και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας.