ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΟΙΕΛΕ, ΓΣΕΕ, ΣΕΦΚ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΟΙΕΛΕ, ΓΣΕΕ, ΣΕΦΚ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Στην πρωινή συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής όπου υπήρξε ακρόαση φορέων για το Σχέδιο Νόμου που περιλαμβάνει σημαντικές ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση, τοποθετήθηκαν ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτός, ο εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ και Υπεύθυνος ερευνών του ΚΑΝΕΠ Ν. Παΐζης και ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΦΚ) Α. Σεληνιωτάκης. Οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων των εργαζόμενων υπήρξαν καίριες και επηρέασαν, όπως διαφαίνεται, από τις εξελίξεις που διαμορφώνονται τις τελευταίες ώρες, καταλυτικά το δημόσιο διάλογο και τη στάση των κομμάτων απέναντι στις ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτός μίλησε για τη σημασία της ρύθμισης για την παιδεία και την κοινωνία. Τόνισε ότι έχει καλλιεργηθεί από γνωστούς κύκλους ο μύθος της δήθεν μονιμότητας στα ιδιωτικά σχολεία και αναφέρθηκε διεξοδικά στα τεράστια προβλήματα ανομίας που προκάλεσε η απορρύθμιση της ιδιωτικής εκπαίδευσης από τον κ. Αρβανιτόπουλο.

Στη συνέχεια στάθηκε στο κορυφαίο ζήτημα της εκτεταμένης ανομίας, όχι μόνο στα ιδιωτικά σχολεία, αλλά και σε όλο το φάσμα των παρόχων ιδιωτικής εκπαίδευσης (Η/Υ, Ξένες Γλώσσες) και στην αδράνεια των Υπουργών Αρβανιτόπουλου-Λοβέρδου-Μητσοτάκη για το ζήτημα. Αναφέρθηκε στο θέμα των παράνομων τίτλων σπουδών και στη διαπλοκή κομμάτων εξουσίας και επιχειρηματικών κύκλων που οξύνουν και παγιώνουν τις ανισότητες. Εκθείασε το έργο της Μαρ. Γιαννάκου που επιχείρησε να βάλει τέρμα στην αδιαφάνεια, δεν είχε όμως συμπαραστάτες.

Τέλος, έκανε ειδική αναφορά στις αιτιάσεις των σχολαρχών περί δήθεν ελάχιστης ανομίας (μαύρης εργασίας και φοροδιαφυγής) στα ιδιωτικά σχολεία. Είπε ότι οι έλεγχοι δεν γίνονται, διότι παρεμποδίζονται και αναφέρθηκε στην περίπτωση μεγάλου σχολείου της Ανατολικής Αττικής όπου σε τυχαίο έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας καταγράφηκε απίστευτος αριθμός παραβιάσεων της νομοθεσίας.

Ο Εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ Ν. Παΐζης μίλησε για το ιδιωτικό σχολείο ως τμήμα του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος που θα πρέπει να λογίζεται ως φορέας δημόσιου αγαθού και όχι ως επιχείρηση με μοναδικό στόχο την κερδοφορία. Τόνισε ότι οι αιτιάσεις των σχολαρχών για παρεμπόδιση της «ελευθερίας» τους είναι προσχηματικές, καθώς τις σημαντικότερες στιγμές της η ιδιωτική εκπαίδευση της έζησε σε περιόδους που εφαρμοζόταν η από το Σύνταγμα προβλεπόμενη στενή κρατική εποπτεία.

Μίλησε για τον πραγματικό στόχο των σχολαρχών που είναι να χτυπηθεί η ανεξαρτησία και η αυτονομία του εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να προστατευθεί από τις πρακτικές εργοδοτικής αυθαιρεσίας για να προστατευθεί ταυτόχρονα και το αγαθό της εκπαίδευσης.

Τέλος, επειδή μόνιμο επιχείρημα της τελευταίας περιόδου των εκπροσώπων των σχολαρχών είναι η «σοβιετοποίηση» και ο «σταλινισμός», ο κ. Παϊζης αναφέρθηκε σε δύο «σοβιετικούς», τη Μαριέττα Γιαννάκου και τον Δ. Τσάτσο που σε τοποθετήσεις τους για την ιδιωτική εκπαίδευση έχουν τονίσει την ανάγκη κρατικής εποπτείας και διαφύλαξης ενός αγαθού που θεωρείται δημόσιο και κοινωνικό.

Ο Αντιπρόεδρος των εκπαιδευτικών στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκαπίδευσης (ΣΕΦΚ) Ανδρέας Σεληνιωτάκης με μια συναισθηματικά φορτισμένη τοποθέτησή του απάντησε ουσιαστικά στους εργοδότες του χώρου που ωραιοποίησαν μια τραγική κατάσταση. Μίλησε για τις μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί στο χώρο, ιδιαίτερα μετά την επέλαση της τρόικα και την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων. Τόνισε ότι οι μειώσεις των αποδοχών έφτασαν μέχρι και το 70%.

Ταυτόχρονα, δήλωσε, ανθεί η μαύρη εργασία σε διάφορες μορφές. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνονται για πολύ λιγότερες ώρες από αυτές που δουλεύουν, ενώ πληρώνονται πολύ λιγότερα από αυτά που συμφωνούν. Οι διαδοχικές συμβάσεις και οι συνεχείς απολύσεις δημιουργούν ένα καθεστώς τεράστιας αβεβαιότητας και εξαθλίωσης.

Στο τέλος αναφέρθηκε στην υπερεκμετάλλευση των εκπαιδευτικών σε αργίες, Σαββατοκύριακα και διακοπές. Χαρακτήρισε το γεγονός της εξαντλητικής παρακολούθησης μαθημάτων σε φροντιστήρια σχεδόν 365 μέρες το χρόνο ως βιασμό της εφηβικής ψυχής και τόνισε ότι γι΄αυτό το λόγο οι νέοι μας αποστρέφονται την εκπαίδευση.

Αλγεινή εντύπωση, προκάλεσαν, τέλος, οι πρωτοφανείς, ανάρμοστες ύβρεις που εξαπέλυσε συλλήβδην εναντίον των ιδιωτικών εκπαιδευτικών προκειμένου να αιτιολογήσει την «αναγκαιότητα των αναιτιολόγητων απολύσεων» ο Πρόεδρος του Συνδέσμου των σχολαρχών.

Το υλικό όλων των τοποθετήσεων (πρακτικά και βίντεο) θα αναρτηθεί από την ιστοσελίδα μας αμέσως μετά τη δημοσίευσή του από τον επίσημο ιστότοπο της Βουλής των Ελλήνων.