ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Γ.Γ. ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ETUC ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΓΑΘΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ  Γ.Γ. ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ETUC ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ  ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΓΑΘΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Στη διήμερη εκδήλωση της ETUC (της Συνομοσπονδίας των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων) που ξεκίνησε σήμερα στις Βρυξέλλες με αντικείμενο τη στρατηγική της Συνομοσπονδίας για την επαγγελματική εκπαίδευση και τη μαθητεία, ο Γεν. Γραμματέας της ΟΙΕΛΕ Γ. Χριστόπουλος τοποθετήθηκε για τον κίνδυνο ιδιωτικοποίησης της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και των δομών μεταλυκειακής κατάρτισης. Τόνισε ότι στην Ελλάδα, το πειραματόζωο της κρίσης, μέχρι το τέλος του 2014 προχωρούσε με γοργούς ρυθμούς η ιδιωτικοποίηση δομών τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα η πρόσβαση σ’ αυτήν να καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη για μαθητές προερχόμενους από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα και να αυξάνεται ο αριθμός των NEETs(νέων που περιθωριοποιούνται, αποκομμένοι από την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την εργασία), ιδιαίτερα από τη στιγμή που η νεανική ανεργία καλπάζει φτάνοντας το 48%.

Αφού ανάφερε ότι οι κυβερνήσεις Σαμαρά-Βενιζέλου σε γενικές γραμμές προώθησαν την ακραία ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, μίλησε πιο συγκεκριμένα για τη σκανδαλώδη απόφαση Αρβανιτόπουλου που το 2014 κατάργησε 50 και πλέον ειδικότητες (τις πιο εμπορικές) από την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, με αποτέλεσμα ο χώρος να κινδυνεύει να μετατραπεί σε μονοπώλιο. Μίλησε ακόμη για το σκάνδαλο των χιλιάδων πλαστών και παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά ΤΕΕ που διορίζονται στο δημόσιο αφήνοντας εκτός παιδιά από φτωχές οικογένειες που φοιτούν σε δημόσια σχολεία. Ενημέρωσε ότι η παρούσα κυβέρνηση έχει κάνει ενέργειες για να αντιστρέψει την κατάσταση (επαναφορά των ειδικοτήτων στη δημόσια εκπαίδευση, διερεύνηση και αντιμετώπιση του θέματος των παράνομων και πλαστών τίτλων), αλλά ότι έχει να αντιμετωπίσει ισχυρές επιχειρηματικές δυνάμεις, επικουρούμενες από τμήμα του πολιτικού κόσμου και των ΜΜΕ, που δυσχεραίνουν αυτή την προσπάθεια.

Γι’ αυτό το λόγο ζήτησε από την ETUC να θέσει ως πρώτη προγραμματική της προτεραιότητα τη διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα του εκπαιδευτικού αγαθού, στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, και την προστασία της από τον κίνδυνο μετατροπής της σε εμπόρευμα, όπως άλλωστε προέβλεπε και η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Με την πρόταση συμφώνησαν πολλοί από τους παριστάμενους, κυρίως εκπρόσωποι συνδικάτων που αντιμετωπίζουν ανάλογους κινδύνους στις χώρες τους (Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιταλία, Βρετανία, σκανδιναβικές χώρες). Οι εισηγητές της ETUC συμφώνησαν ότι αυτή θα είναι κεντρική προτεραιότητα των ευρωπαϊκών συνδικάτων, προσθέτοντας ότι η εκπαίδευση είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και η προστασία του αποτελεί ουσιώδες ζήτημα δημοκρατίας.