ΣΙΕΛ ΑΧΑΪΑΣ: ΚΕΚ: Και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο! Εισπράττουν κανονικά από το ΕΣΠΑ για τα προγράμματα κατάρτισης που υλοποιούν και απολύουν εκπαιδευτικούς!

ΣΙΕΛ ΑΧΑΪΑΣ: ΚΕΚ: Και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο! Εισπράττουν κανονικά από το ΕΣΠΑ για τα προγράμματα κατάρτισης που υλοποιούν και απολύουν εκπαιδευτικούς!

Στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης οι κυβερνητικές αυθαιρεσίες και οι σχεδιασμοί προς όφελος των εργοδοτών «βλέπουν» μακριά. Άλλωστε η «εποχή κορωνοϊού» ευνοεί ώστε να γίνει η «κρίση ευκαιρία» σε βάρος των εργαζόμενων.

       Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων πρόσθεσε άλλο ένα μαργαριτάρι στην «κοινωνική ευαισθησία» του με πρωταγωνιστές τα ΚΕΚ. Συγκεκριμένα με την εγκύκλιό του 0.1671/14-4-2020, αποφάσισε ότι ειδικά στα Κ.Ε.Κ. που ήδη είχαν ξεκινήσει και υλοποιούσαν τα προγράμματα «Προώθηση στην Απασχόληση Άνεργων νέων 25 έως 29 ετών πτυχιούχων θετικής, τεχνολογικής και οικονομικής κατεύθυνσης, μέσω κατάρτισης στον κλάδο ΤΠΕ» και  «Προώθηση στην Απασχόληση Ανέργων ηλικίας 30 έως 45 ετών πτυχιούχων θετικής, τεχνολογικής και οικονομικής κατεύθυνσης, μέσω κατάρτισης στον κλάδο ΤΠΕ», δίνεται η δυνατότητα εφαρμογής δια ζώσης και  σύγχρονης τηλε-κατάρτισης ποσοστού 20% επί των συνολικών ωρών του προγράμματος. Το υπόλοιπο ποσοστό μπορεί να γίνει με  ασύγχρονη τηλε-κατάρτιση μέσω πλατφορμών και φυσικά χωρίς εκπαιδευτές. Επισημαίνουμε πως το σύνολο των 400 ωρών διδασκαλίας του προγράμματος είχε σχεδιαστεί να παρασχεθεί με δια ζώσης διδασκαλία.

Έτσι, η απόφαση αυτή οδηγεί:

Α) στην άμεση απόλυση των εκπαιδευτών που έχουν συμπληρώσει ήδη το 20% των ωρών του προγράμματος

Β) στην μελλοντική, σε σύντομο διάστημα, απόλυση αυτών που θα συμπληρώσουν το 20%

Γ) στην απώλεια ως και 80% των αμοιβών των εκπαιδευτικών

Δ) στην απαλλαγή των εργοδοτών-ΚΕΚ έως και 80% των αμοιβών και ασφαλιστικών εισφορών που θα κατέβαλαν στους εκπαιδευτικούς, τη στιγμή που θα εισπράξουν κανονικά το πακέτο ΕΣΠΑ για την υλοποίηση των προγραμμάτων

Ε) σε ποιότητα υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης (με κυριαρχία της ασύγχρονης εκπαίδευσης) που καμιά σχέση δεν έχει με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και τον καθοριστικό ρόλο σε αυτήν του εκπαιδευτικού και της αλληλεπίδρασης με τους εκπαιδευόμενους

 

Δίνεται έτσι ένα διπλό δώρο και στους ιδιοκτήτες ΚΕΚ και στον κυβερνητικό σχεδιασμό. Μαζί επωφελούνται οικονομικά και παράλληλα δημιουργούν μέλλον και συνθήκες κατάρτισης  με μειωμένο κόστος και ευέλικτες μορφές εργασίας-εκμετάλλευσης των εκπαιδευτικών. «Η κρίση φέρνει ευκαιρίες» όπως διαλαλούν συνεχώς τα επικοινωνιακά  επιτελεία του συστήματος.

Η εξέλιξη αυτή στα ΚΕΚ προστίθεται στις αλχημείες, τις υπαναχωρήσεις, την αρχική ακύρωση και ακολούθως επανεφαρμογή της πλατφόρμας για αναστολή συμβάσεων, το αλαλούμ στα ζητήματα τηλε-κατάρτισης εκπαιδευομένων και τηλεργασίας εκπαιδευτών με τους σχετικούς εκβιασμούς, την ιστορία των «vouchers» επιστημόνων κ.λ.π..

à Να μην απολυθεί κανένας συνάδελφος εκπαιδευτικός.

à Να καταβληθεί το σύνολο των αμοιβών στους εκπαιδευτικούς με βάση την αρχική τους ανάθεση πριν την αναστολή λειτουργίας των ΚΕΚ.

à Μπλόκο στις ελαστικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση.

à Όχι στον εμπαιγμό της κοινωνίας. Ποιοτική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, δωρεάν, με το σχεδιασμό και την υλοποίηση από το κράτος και όχι από τους εμπόρους της εκπαίδευσης.