Σημαντική παρέμβαση του Γραμματέα του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Ν. Τσούλια για το νομοσχέδιο Κεραμέως – Τις επόμενες ημέρες η συνάντηση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με την Πρόεδρο Φ. Γεννηματά

Σημαντική παρέμβαση του Γραμματέα του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Ν. Τσούλια για το νομοσχέδιο Κεραμέως – Τις επόμενες ημέρες η συνάντηση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με την Πρόεδρο Φ. Γεννηματά

Σε σημαντική παρέμβαση στο δημόσιο διάλογο για το εκτρωματικό νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση προέβη ο Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Ν. Τσούλιας με άρθρο του που δημοσιεύτηκε στην εκπαιδευτική ιστοσελίδα alfavita. Τις επόμενες ημέρες, όπως πληροφορήθηκε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ με την Πρόεδρο του Κινήματος Φ. Γεννηματά.

Ακολουθεί το άρθρο του Ν. Τσούλια:

 

Σχολείο της αγοράς ή σχολείο της κοινωνίας;

Αφού η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση της Ν.Δ. έδωσαν το πολιτικό και ιδεολογικό στίγμα τους στην εκπαίδευση συνολικά – με ένα μίγμα αναχρονισμού, συντηρητισμού και νεοφιλελευθερισμού –, έρχονται με έναν απόλυτα ανατρεπτικό τρόπο να διαμορφώσουν ένα εμπορευματοποιημένο σκηνικό στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Για πρώτη φορά από την ίδρυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ο θεσμός αυτός παύει να είναι πρώτα εκπαιδευτικός και μετά επιχειρηματικός και επιδιώκεται θεσμικά η αντιστροφή αυτών των χαρακτηριστικών. Είναι απόλυτα σαφές ότι η κ. Κεραμέως νομοθετεί με βάση τις θέσεις των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων και εκφράζει με τον πιο απόλυτο τρόπο τα εμπορευματικά τους συμφέροντα. Δημιουργείται ένα σχολείο της αγοράς, το οποίο μάλιστα ενισχύεται με έναν απαράδεκτα προκλητικό τρόπο.

Δίνονται πρωτόγνωρα προνόμια στα ιδιωτικά σχολεία, που δεν υπάρχουν στα δημόσια. Συγκεκριμένα, τους δίνει τη δυνατότητα να διαμορφώνουν και να επεκτείνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων – πέραν εκείνου που ισχύει για τη δημόσια εκπαίδευση –  με βάση τις επιλογές των ιδιοκτητών. Και αυτό αφορά τον στενό πυρήνα της θεσμικής μάθησης!

Παρέχεται το προνόμιο να επεκτείνουν τα γνωστικά αντικείμενα – πέραν εκείνων που ισχύουν για το δημόσιο σχολείο (πρόσθετη ξένη γλώσσα)!!

Επιπλέον, αναπτύσσεται μια παράλληλη φροντιστηριακή λειτουργία, που έρχεται στην ουσία να νομιμοποιήσει και να επεκτείνει τις αυθαίρετες ενέργειες των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, που άλλαζαν παράνομα την κατανομή των ωρών διδασκαλίας μειώνοντας τα μαθήματα της γενικής παιδείας και αυξάνοντας τα μαθήματα των Κατευθύνσεων.

Με αυτό τον τρόπο θα διαμορφώνεται ένα παράλληλο φροντιστήριο ενσωματωμένο στο σχολείο δημιουργώντας μια φοβερή ανισότητα εις βάρος των δημόσιων σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας γίνεται χορηγός των σχολαρχών! Δίνει κίνητρα σε μαθητές να εγγράφονται στα ιδιωτικά σχολεία – με την σημαντική σημείωση στους γονείς ότι δεν θα χρειάζονται πρόσθετα φροντιστήριο, αφού θα παρέχεται μέσα στο σχολείο. Μια τέτοια ενέργεια πέραν της ενίσχυσης της πελατείας των ιδιωτικών σχολείων, προσθέτει και άμεσα οικονομικά οφέλη στους ιδιοκτήτες, αφού θα αυξήσουν για ευνόητους λόγους τα δίδακτρα.

Επιπλέον και με δεδομένο ότι τα ιδιωτικά σχολεία έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μαθητές – πελάτες και να αποφεύγουν τις «δύσκολες περιπτώσεις» των μαθητών (κάτι που φυσικά δεν αφορά εξ ορισμού τα δημόσια σχολεία), θα δημιουργήσουν μια εικόνα πιο αποτελεσματικών σχολείων σε σχέση με τα δημόσια.

Η Ν.Δ. δίνει προβάδισμα στα ιδιωτικά σχολεία έναντι των δημοσίων. Μετατρέπει την παιδαγωγική και μορφωτική διάσταση της εκπαίδευσης σε επιχειρηματική δραστηριότητα!

Η απόλυτη ελευθερία που δίνεται στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων σε συνδυασμό με τον μεγαλύτερο εργοδοτικό έλεγχο επί των εκπαιδευτικών, θα μεγεθύνει το μαζικό φαινόμενο των πολλών αριστούχων μαθητών και της πλασματικής βαθμολογίας. Αρκεί να αναλογιστούμε πόσες και πόσες περιπτώσεις τέτοιων προκλητικών βαθμολογήσεων είχαμε ιδιαίτερα όταν δεν ασκείτο ουσιαστικός έλεγχος από την πολιτεία. Θυμίζω ότι στο πιο μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης είχαμε κάποιες χρονιές μόνο αριστούχους!

Και για να γίνει αυτή η ανατροπή η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ολοκληρώνει το επιχειρηματικό έργο του βγάζοντας το αγκάθι που ενοχλεί τους σχολάρχες. Ανατρέπει τα βασικά εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Προκρίνονται οι  ελεύθερες απολύσεις και οι αορίστου χρόνου συμβάσεις θα καταγγέλλονται με βάση το κοινό εργατικό δίκαιο! Επιπλέον, οι συμβάσεις και το ωράριο θα είναι στην αποκλειστική ευθύνη των ιδιοκτητών! Στη δε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εκτός από την όποια επίσημη μορφή της πολιτείας προστίθεται η δυνατότητα αξιολόγησης και από τον ιδιοκτήτη. Ουσιαστικά διαμορφώνεται ένα πεδίο χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.

Ποτέ δεν είχαμε στην ιστορία της εκπαίδευσης τόσο προκλητική εύνοια της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε σχέση με τη δημόσια. Ποτέ δεν είχαμε ένα σχολείο τόσο κοντά στις επιταγές της αγοράς. Όσοι αφελείς θεωρούν ότι η Ν.Δ. μπορεί να εκφράσει πολιτικά και το «κέντρο» ας προβληματιστούν, αν είχαμε ποτέ στην εκπαίδευση τόσο σκληρή δεξιά…