Συνάντηση Προεδρείου ΟΙΕΛΕ με τη Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος ΣΙΕΛ Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα -«Ποιος, επιτέλους, κυβερνά αυτό το Υπουργείο Παιδείας»;

Συνάντηση Προεδρείου ΟΙΕΛΕ με τη Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος ΣΙΕΛ Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα -«Ποιος, επιτέλους, κυβερνά αυτό το Υπουργείο Παιδείας»;

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο συνάντηση του Προέδρου της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτού και του Γεν. Γραμματέα του ΔΣ Γ. Χριστόπουλου με μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος ΣΙΕΛ των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα. Οι συνάδελφοι εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για το τι μέλλει γενέσθαι στο σχολείο, καθώς στο παρελθόν υπήρξαν άμεσες απειλές από εκπροσώπους της ιδιοκτησίας κατά συγκεκριμένων εκπαιδευτικών. Η Ομοσπονδία τόνισε ότι θα σταθεί στο πλευρό κάθε συναδέλφου και δεν θα επιτρέψει οποιαδήποτε παράνομη ή αυταρχική παρέμβαση από μέρους της ιδιοκτησίας.

Δεν μπορούμε, ωστόσο, να μην σημειώσουμε ότι πολλά σημεία του νομοσχεδίου, όπως τα έχουμε αναλύσει σε προηγούμενες αναρτήσεις, «κουμπώνουν» με το βεβαρυμμένο ιστορικό του εν λόγω σχολείου. Συγκεκριμένα:

  • Το καλοκαίρι του 2015 έλεγχος της Επιθεώρησης Εργασίας στο εν λόγω εκπαιδευτήριο βρήκε πλήθος παρανομιών, όπως δεκάδες αδήλωτοι εκπαιδευτικοί, αδήλωτα τμήματα και ώρες διδασκαλίας, απλήρωτες υπερωρίες κ.λπ. Από την εφαρμογή του νόμου Φίλη (4415/2016) και μετά, το σχολείο συμμορφώθηκε και ξεκίνησε να διορίζει και να πληρώνει τις επιπλέον δραστηριότητες, δράσεις και υπερωρίες, τώρα με το νέο νόμο του δίδεται απλόχερα η δυνατότητα να επιστρέψει στο αμαρτωλό παρελθόν του.
  • Με βάση το πόρισμα της Επιθεώρησης Εργασίας η νόμιμη εκπρόσωπος κ. Ζ. Γείτονα παραπέμφθηκε για πειθαρχικά αδικήματα. Η πειθαρχική διερεύνηση ακόμη (!) εκκρεμεί!
  • Εκπρόσωπος της ιδιοκτησίας του σχολείου είχε ορμήσει σε Γενική Συνέλευση των εκπαιδευτικών και τους είχε απειλήσει με τις φράσεις «πρώτα θα σας τελειώσω και μετά θα πεθάνω» και «λίγα είναι τα ψωμιά σας», υπονοώντας την έλευση της σημερινής κυβέρνησης.
  • Λίγο μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης και την τοποθέτηση της κ. Κεραμέως στη θέση της Υπουργού Παιδείας, η κ. Ζ. Γείτονα ορίστηκε μέλος του ΔΣ του ΙΕΠ, καθώς η νέα πολιτική ηγεσία θεωρεί μάλλον προσόν επιλογής την εργοδοτική παραβατικότητα στην ιδιωτική εκπαίδευση!

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα και η «φωτογραφική» διάταξη Κεραμέως…

Χαρακτηριστικό της επιρροής του εν λόγω εκπαιδευτηρίου στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ήταν η «φωτογραφική» ρύθμιση για τον Εσωτερικό Κανονισμό των ιδιωτικών σχολείων. Ο Εσωτερικός Κανονισμός του Εκπαιδευτηρίου που υποβλήθηκε προς έγκριση στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναπέμφθηκε στην ιδιοκτησία, διότι περιείχε διατάξεις με διαφημιστικού χαρακτήρα περιεχόμενο που δεν έχουν θέση σε κανονισμό λειτουργίας. Κυρίως όμως περιείχε την πρόβλεψη για εφαρμογή των προγραμμάτων του ΙΒ στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό και στο γυμνάσιο χωρίς πρόσθετη αμοιβή για τους εκπαιδευτικούς(που εργάζονται ατελείωτες εργατοώρες για να προσφέρει το σχολείο τα προγράμματα αυτά) παρά το γεγονός ότι το σχολείο χρέωνε τους γονείς με 600€ ετησίως ειδικά για την εφαρμογή αυτού του προγράμματος!

Επεδίωκε, δηλαδή, το σχολείο να υποχρεώσει σε αμισθί εργασία τους εκπαιδευτικούς την ίδια ώρα που ο ιδιοκτήτης γέμιζε με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ το ταμείο του.. Να, λοιπόν, για ποιο λόγο κατατέθηκε φωτογραφική διάταξη για τον Εσωτερικό Κανονισμό (μάλιστα στην παρουσίαση του νομοσχεδίου στους δημοσιογράφους, το Υπουργείο Παιδείας χαρακτηρίζει τον έλεγχο νομιμότητας των υπηρεσιών του ως … «σκοπιμότητα»!)Να λοιπόν, γιατί ψηφίζονται στο νομοσχέδιο διατάξεις που ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες για την αδήλωτη εργασία, την «εθελοντική» εργασία και, φυσικά, για τη δυνατότητα σχεδόν απεριόριστης φοροδιαφυγής των «χορηγών» της κυβέρνησης εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος και των κρατικών ταμείων.

Εν κατακλείδι…

Αν κάποιος μελετήσει με προσοχή τις διατάξεις του νέου νόμου για τα εργασιακά των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, την απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας από τα ιδιωτικά σχολεία και τις απολύτως «φωτογραφικές» ρυθμίσεις του νόμου αυτού, αντιλαμβάνεται με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο «ποιος, επιτέλους, κυβερνά αυτό το Υπουργείο Παιδείας».