Συνέντευξη Τύπου Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης-ΟΙΕΛΕ-ΣΙΕΛΒΕ: «Ο Νόμος Κεραμέως ποδοπατά τη Συνταγματική νομιμότητα, τεράστιος ο κίνδυνος για την κοινωνία και τη δημόσια εκπαίδευση από την πιθανή έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών»

Συνέντευξη Τύπου Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης-ΟΙΕΛΕ-ΣΙΕΛΒΕ: «Ο Νόμος Κεραμέως ποδοπατά τη Συνταγματική νομιμότητα, τεράστιος ο κίνδυνος για την κοινωνία και τη δημόσια εκπαίδευση από την πιθανή έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών»

 

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η κοινή Συνέντευξη Τύπου Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης-ΟΙΕΛΕ-ΣΙΕΛΒΕ που είχε ως στόχο την ενημέρωση της κοινωνίας για τις δυσμενείς επιπτώσεις του Νόμου Κεραμέως στην δημόσια και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ήταν η πρώτη, εδώ και πολλά χρόνια, κοινή δράση του οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος, δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών και φορέων της κοινωνίας να υπερβούν την προπαγάνδα της κυβέρνησης και των οργάνων της και να αναδείξουν στην κοινωνία τους κινδύνους  που θα προκύψουν από την διάλυση δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, από την αλλοίωση του εκπαιδευτικού αγαθού και από την καταστρατήγηση της ισοτιμίας των τίτλων σπουδών. Στη συνέντευξη τύπου παρέστη μεγάλος αριθμός εκπροσώπων των τοπικών ΜΜΕ και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.

 

 

Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία των τοποθετήσεων των Ομιλητών:

  • Πρόεδρος Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης

 

Ο Πρόεδρος του ΕΚΘ τόνισε ότι λίγοι έχουν δυστυχώς κατανοήσει το τι σημαίνει ο Νόμος Κεραμέως για το σύνολο της κοινωνίας. Υπογράμμισε ότι η εκπαίδευση επιχειρηματοποιείται, για την έκδοση «άριστων» τίτλων σπουδών θα μιλάει πλέον το χρήμα, ενώ οι βαθμολογίες και τα πτυχία θα είναι πλέον εμπορικό είδος. Ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι η μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε χώρο εμπορείου μας ενδιαφέρει και μας ανησυχεί όλους. Ανησυχεί τα συνδικάτα και ανησυχεί την κοινωνία.

  • Άρις Καζάκος, Καθηγητής Εργατικού Δικαίου.

Η τοποθέτηση του έγκριτου Καθηγητή κ. Καζάκου στηρίχτηκε σε πέντε βασικούς άξονες.

Α) Η εκπαίδευση είναι δημόσια υπόθεση

 

Η σχετική εξομοίωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τους δημόσιους δεν έγινε για λόγους προνομιακής μεταχείρισης αλλά για την προστασία δημόσιου αγαθού. Με τον νόμο Κεραμέως που διαλύει τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ακυρώνεται ο εποπτικός ρόλος του κράτους που κατά το Σύνταγμα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για λόγους δημοσίου συμφέροντος.

 

Β) Πόσο πιο «ιδιωτική» μπορεί να γίνει η ιδιωτική εκπαίδευση;

 

Μπορεί να γίνει ακόμη πιο ιδιωτική και αυτή είναι η στόχευση του Νόμου. Ακόμη και θέματα που δεν έθιξε σήμερα ο νόμος αυτός, όπως το μισθολογικό, είναι βέβαιο ότι μπαίνουν στο στόχαστρο. Ήταν ένα δώρο της κυβέρνησης στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης που αλλοιώνει πλήρως την έννοια του ιδιωτικού σχολείου ως παρόχου κοινωνικού αγαθού, όπως περιγράφεται στην απόφαση 622/2010 του ΣτΕ. Η επιβολή του απεριόριστου διευθυντικού δικαιώματος στην εκπαίδευση και οι όροι εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μας γυρίζουν σε εποχές που θυμίζουν τέλη του 19ου  αρχές 20ου  αιώνα για το κίνημα της εργασίας.

 

Γ) Είναι κυβέρνηση βαριάς εργασιακής ανομίας

 

Δεν είναι μόνο ο απαράδεκτος νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση η κυβέρνηση από την αρχή είχε δείξει τα δόντια της για τα εργασιακά ζητήματα. Δύο εκ των πράξεων της που κινούνται στο ίδιο πλαίσιο ήταν η κατάργηση του βάσιμου λόγου απόλυσης και η πλήρης εξουδετέρωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Ο νόμος Κεραμέως ποδοπατά τη Συνταγματική νομιμότητα στον χώρο της εκπαίδευσης.

 

 

Δ) Η μεταπολιτική της έκθεσης Πισσαρίδη

 

Ο νέος τρόπος να νομοθετούνται βάρβαρες αλλαγές είναι να προτείνονται ως απόψεις δήθεν ειδικών. Οι προτάσεις Πισσαρίδη, μεταξύ άλλων, στοχεύουν στη διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.

Ε) Ο κοινωνικός αυτοματισμός

 

Έντεχνα προετοίμαζαν τα γνωστά ΜΜΕ την κοινωνία για το νομοθέτημα Κεραμέως. «Γιατί θέλετε εσείς οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να είστε προνομιούχοι; Γιατί δεν σας αρέσουν οι ρυθμίσεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας;» Με τον τρόπο αυτό οι πολίτες ξεχνούσαν για ποιο κρίσιμο λόγο θα πρέπει να είναι διασφαλισμένα τα εργασιακά δικαιώματα δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα σήμερα να πλήττονται ζωτικά συμφέροντά της.

 

  • Γιώργος Χριστόπουλος, Γενικός Γραμματέας ΟΙΕΛΕ

 

Ο Γενικός Γραμματέας τόνισε ότι είναι πάρα πολύ σημαντική η κοινή αυτή ενέργεια του Εργατικού Κέντρου, της ΟΙΕΛΕ, του ΣΙΕΛΒΕ και εκπροσώπων των δημόσιων εκπαιδευτικών, ώστε να ενημερωθεί η κοινωνία για όσα αδιανόητα νομοθέτησαν Κεραμέως και Σχολάρχες για τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τόνισε ότι με την απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας από τα ιδιωτικά σχολεία τίθεται ζήτημα νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών. Και ανέφερε ότι αυτοί που πλήττονται καίρια από τις ρυθμίσεις του νόμου είναι τα παιδιά των εργαζόμενων, των άνεργων, των μη προνομιούχων που οδηγούνται στον αποκλεισμό από την ανώτατη εκπαίδευση και από τις καλοπληρωμένες θέσεις της αγοράς εργασίας. Το τρίπτυχο Κεραμέως για την «ασφάλεια και εμπιστοσύνη» στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι εκδικητικές απολύσεις, μαύρη εργασία-φοροδιαφυγή.  Περιέγραψε αναλυτικά τις συνέπειες του νόμου για τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (Εκδικητικές απολύσεις, εξαναγκασμένη παραίτηση από μέρος του ωραρίου) και τόνισε ότι η απόσυρση της εποπτείας του υπουργείου παιδείας από τις απογευματινές δραστηριότητες των ιδιωτικών σχολείων θα φέρει πακτωλό μαύρου χρήματος στα ταμεία των ιδιοκτητών και θα εξαναγκάσει τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό να εργάζεται, υπό την απειλή της απόλυσης, από το πρωί μέχρι το βράδυ, Σαββατοκύριακα, διακοπές και αργίες «εθελοντικά».

 

Τέλος, τόνισε ότι ο νόμος αυτός αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την πλήρη εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και κάλεσε τους δημόσιους εκπαιδευτικούς αλλά και κάθε πολίτη να συστρατευτούν στον κοινό αγώνα για τη σωτηρία της Παιδείας.

 

  • Νεκτάριος Κορδής, Αιρετός εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ στο ΚΥΣΔΕ

 

Ο Νεκτάριος Κορδής ανέφερε ότι ο Νόμος Κεραμέως είναι μια δήθεν μεταρρύθμιση που στοχεύει στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και στην κλιμάκωση της επίθεσης στο δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης. Είπε ότι είχε προαναγγείλει τη νομοθετική αυτή αλλαγή ο ίδιος ο Πρωθυπουργός όταν μιλούσε για μαθητές- πελάτες. Με το νόμο αυτό, την ώρα που το δημόσιο σχολείο αποδυναμώνεται και μετατρέπεται σε απλό εξεταστικό κέντρο, το ιδιωτικό σχολείο θα παρέχει εκπαίδευση ως αγοραίο είδος.

 

Με τη σημερινή ημέρα θυμήθηκε μια από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές της συνδικαλιστικές του πορείας την γνωριμία του με την αδικοχαμένη Φώφη Μπουλούτα, Άλλωστε, η ΝΔ αυτή επιδιώκει. Την καταδίωξη κάθε αξιοπρεπή και ικανού ιδιωτικού εκπαιδευτικού.

 

Ισχυρίστηκε ότι η ρύθμιση για την παραίτηση από μέρος του ωραρίου είναι η πιο χυδαία και απροσχημάτιστη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα από την εποχή της Μεταπολίτευσης. Τέλος, ανέφερε ότι η ισοτιμία των τίτλων πλήττεται καίρια από τις ρυθμίσεις του Νόμου Κεραμέως, ο οποίος είναι μαχαιριά στην δημόσια εκπαίδευση και στοχοποίησης δημόσιου αγαθού.

 

Την Συνέντευξη Τύπου έκλεισαν με τοποθετήσεις τους το ιστορικό στέλεχος της ΟΙΕΛΕ και πρώην Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τριαντάφυλλος Μηταφίδης και ο εκδικητικά απολυθείς ιδιωτικός εκπαιδευτικός, Μέλος του ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ, Διονύσης Ζαρώτης.

 

Ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης θύμισε ότι οι αγώνες για τη διασφάλιση του εκπαιδευτικού αγαθού ενάντια στα οργανωμένα σχέδια της Δεξιάς  είναι πολύ παλιά υπόθεση και ότι περιμένει δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να συστρατευτούν.  Ο Διονύσης Ζαρώτης περιέγραψε την άγρια εμπειρία του στο ιδιωτικό σχολείο από όπου απολύθηκε, επειδή διεκδίκησε θαρραλέα την τήρηση της νομιμότητας και κάλεσε κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτικό να καταγγέλλει τις παρανομίες, να σηκώσει ανάστημα, να νικήσει το φόβο.